ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بيماری سالک در ۱۸ استان ايران شايع شده است

در ايران سالانه حدود ۲۰ هزار تن بر اثر گزش پشه خاکی به اين بيماری مبتلا می‌شوند.

محمدرضا شيرزادی، رئيس اداره مبارزه با بيماری‌های مشترک انسان و حيوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران گفته که بيماری سالک در ۱۸ استان کشور شايع است.

محمدرضا شيرزادی، شنبه ۱۰ مرداد به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ايرنا، گفته که در ايران سالانه حدود ۲۰ هزار تن بر اثر گزش پشه خاکی به اين بيماری مبتلا می‌شوند.

به گفته او اين بيماری، به جز استان‌های آذربايجان غربی، آذربايجان شرقی، اردبيل، زنجان، قزوين، کرمانشاه و کردستان تقريباً در تمام مناطق کشور ديده می‌شود.

اين مقام وزارت بهداشت به مردم توصيه کرده هنگام سفر به مناطق روستايی، برای پيشگيری از ابتلا به بيماری سالک «لباس آستين بلند بپوشند و از ژل‌های محافظ دست و صورت، در مقابل گزش پشه استفاده کنند.»

رئيس اداره مبارزه با بيماری‌های مشترک انسان و حيوان وزارت بهداشت گفته که بيماری سالک کشنده و مرگ آور نيست اما زخم‌های بزرگ و بدشکلی در محل گزش و به خصوص در صورت ايجاد می‌کند که ممکن است درمان آن بيش از يک سال طول بکشد و زندگی فرد را مختل کند.

سالک يا ليشمانيوز يک عفونت انگلی پوست است که ازسوی پشه خاکی منتقل می‌‌شود و ضايعه پوستی ايجاد می‌‌کند.

سال گذشته مقام‌های وزارت بهداشت گفته بودند که آمپول گلوکانتين که داروی اصلی در درمان سالک است به دليل تحريم‌ها «دو سال است وارد کشور نشده است». این ادعا در حالی مطرح شده بود که تحریم دارو هرگز در تحریم‌های بین‌اللملی علیه ایران ذکر نشده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ﺣﻴﺮﺕ زﺩﻩ

    ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭﻱ ﻛﺎﺭ ﻫﺮﻛﺴﻲ ﻧﻴﺴﺖ... ﺑﺮاﻱ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﺪﻥ : ﺩاﺭﻭﻫﺎ ﺩﺭ ﻟﻴﺴﺖ ﺗﺤﺮﻳﻤﻬﺎ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ﻭﻟﻲ ﺑﺮﺧﻲ اﺯ ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ ي ﻭاﺭﺩ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺩاﺭﻭ و اﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺑﺎﻧﻜﻬﺎﻱ اﻳﺮاﻥ ﺩﺭ ﺗﺤﺮﻳﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﺤﻞ ﺗﺎﻣﻴﻦ اﺭﺯ و ﻭاﺭﻳﺰ ﭘﻮﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺩاﺭﻭ ﻣﻴﺪاﺩﻥ ﭘﻮﻟﺸﻮ ﭼﺠﻮﺭﻱ ﻣﻴﺪاﺩﻱ? ﻣﺎﭺ?