ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ چهار کارگر طی یک ماه گذشته بر اثر حوادث شغلی

در طی یک ماه گذشته، چهار کارگر در ایران به دلیل فقدان ایمنی در حین کار در اثر حوادث شغلی جان خود را از دست دادند.

در طی یک ماه گذشته، چهار کارگر در ایران به دلیل فقدان ایمنی در حین کار در اثر حوادث شغلی جان خود را از دست دادند.

عکس از آرشیو

در گزارش قدس آنلاین، جاوید مهری، فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی از مرگ مردی ۴۰ساله بر اثر سقوط در چاهی در جاده روستای «مریوان» خبر داد.

جاويد مهری در شرح جزئيات مرگ اين کارگر گفت: «با حضور مأموران در محل مشخص شد دو نفر که در حال لايروبی چاهی بودند، به علت پاره شدن طناب نگهدارنده، يکی از آن‌ها که ۴۰ ساله بوده، درون چاه سقوط می‌کند.»

به گفته او فرد مصدوم بلافاصله به بيمارستان انتقال يافته ولی به علت شدت جراحات وارده ناشی از سقوط در بيمارستان فوت کرد.

همچنين، حبيب‌الله محقق، دبير اجرايی خانه کارگر استان سمنان به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت که در طی يک ماه گذشته سه نفر از کارگران استان جان خود در حوادث کاری از دست داده‌اند که دو نفر از آن‌ها در دامغان و يکی نيز در شهرستان گرمسار بود.

او افزود: «در چند ماه اخير نيز يک کارگر سمنانی در حين کار انگشتان دستش را از دست داد و دو کارگر در سرخه نيز در اثر انفجار به شدت مجروح شدند.»

ميزان مرگ‌ومير کارگران به علت ناايمنی محيط کار در تمام استان‌های کشور بالاست. در همین رابطه، ۶۸ تن در بهار ۹۴ بر اثر حوادث شغلی در تهران جان خود را از دست داده‌اند.

در اين ميان شرايط ايمنی کارگران ساختمانی و کارگران معدن نامناسب‌تر از باقی کارگران است از اين رو، تعداد مرگ کارگران به علت شرايط ناامن شغلی در اين دو حوزه بالاتر است.

سال گذشته محمدتقی حسينی، قائم‌مقام وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی ايران در امور بين‌الملل گفته بود که ۴۷ درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است.

سالانه نزديک به ۱۰ هزار تن در ايران بر اثر حوادث و بيماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

آمار سازمان جهانی کار نشان می‌دهد که سالانه ۳۶۰ ميليون حادثه شغلی در جهان اتفاق می‌افتد که از اين تعداد دو ميليون و ۳۰۰ هزار تن جان خود را از دست می‌دهند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.