ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسین رونقی ملکی: من نباید به زندان بازگردم

حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس زندانی در یادداشتی وضعیت بد جسمانی خود را توضیح داده و گفته است طبق قانون و به دلیل وضعیت جسمی‌اش نباید به زندان بازگردد اما دادستانی او را تهدید می‌کند.

حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر در یادداشتی وضعیت بد جسمانی خود را توضیح داده و گفته است طبق قانون و به دلیل وضعیت جسمی‌اش نباید به زندان بازگردد اما دادستانی تهران بر این موضوع اصرار دارد و حتی او را تهدید می‌کند.

حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس زندانی از چندین بیماری رنج می‌کشد

به‌گزارش وب‌سایت کلمه، این زندانی سیاسی در توضیح وضعیت جسمانی خود گفته است از کارافتاگی کلیه چپ‌اش نسبتاً کنترل شده تا کلیه راست‌اش بیشتر آسیب نبیند، اما از دردهای کلیوی، سوزش و تکرار ادرار به دلیل بیماری کلیوی همچنان رنج می‌برد.

حسین رونقی ملکی افزوده است که بیماری گوارشی‌اش همچنان ادامه دارد و به‌تازگی پزشکان متوجه شده‌اند که به مشکل خونی و آسیب‌دیدگی هر دو ریه نیز دچار شده است.

«افتادگی دریچه میترال قلب، آریتمی قلب همراه با افت و خیز فشار خون، پروستات، آرتروز زانو و گردن، التهاب طحال به‌دلیل غلظت خون بالا» از دیگر مشکلات جسمانی رونقی ملکی هستند.

حسین رونقی ملکی، خردادماه امسال با وثیقه سنگین یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمد تا بیماری‌های خود را درمان کند.

او در یادداشت وبلاگی خود نوشته است: «چرا باید با این وضعیت و با وجود نظریه پزشکی قانونی مبنی به نامناسب بودن شرایط زندان برای شخصی با وضعیت جسمی من و نظر پزشکان فوق تخصص و متخصص در مورد شرایط جسمی و بیماریم همچنان دادستانی تهران بر بازگرداندن من به زندان اصرار کند و گاهی با لحن تهدید، از حکم جلب و بازداشت وثیقه سخن به میان آورد؟»

این زندانی سیاسی از این‌که عفو شامل حال او نمی‌شود گله کرده و گفته است هیچ قانونی از او حمایت نمی‌کند.

رونقی ملکی با طرح این پرسش که «چه کسی مسئول به خطر افتادن سلامتی و جان یک انسان است؟» افزوده است: «فشارهای وارده در طول مدتی که بیرون از زندان بوده‌ام شرایط را برای من و حتی خانواده‌ام سخت‌تر از دوران زندان کرده است و این به نوعی مجازات مضاعف است.»

حسین رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدین وبلاگ می‌نوشت، در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت شد. او سپس به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم به تأیید دادگاه تجدید نظر استان تهران رسید.

رونقی ملکی ۱۲ تیرماه سال ۱۳۹۱ پس از ٣٢ ماه حبس و با پشت سر گذاشتن چندین اعتصاب غذا سرانجام با وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی آمده بود اما پس از مدتی و در جریان کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان، دوباره بازداشت شد.

او از شهریورماه سال گذشته از زندان آزاد و به دلیل بیماری، ادامه اجرای حکم‌اش متوقف شده بود اما نهم اسفند ۹۳ به دادسرای اوین احضار و بازداشت شد. این در حالی بود که پزشکی قانونی برای او گواهی عدم توانایی تحمل کیفر صادر کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.