ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهری استراتژيک در جنوب يمن از حوثی‌ها بازپس گرفته شد

اين شهر، چهارمين نقطه استراتژيک در اين کشور است که پس از بازپس گيری خليج عدن در ماه گذشته، به دست نيروهای ائتلاف منطقه درآمده است.

نيروهای هوادار دولت يمن به کمک ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان سعودی شهر استراتژيک «زنجيبار» در جنوب يمن را از حوثی‌های يمن بازپس گرفتند.

شبه‌نظامیان حوثی در یمن ـ عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری رويترز، در حمله شنبه ۸ اوت/ ۱۷ مرداد نيروهای ائتلافی به رهبری عربستان سعودی به زنجيبار، مرکز استان ابيان در جنوب يمن، سه نفر از سربازان اماراتی ائتلاف در اثر رفتن روی مين‌های کارگذاری شده توسط حوثی‌ها کشته شدند.

شهر زنجيبار، مرکز استان ابيان در کنار دريای عرب، از جمله منطقه‌های استراتژيک يمن بوده است که تحت تسلط نيروهای حوثی درآمده بود.

اين شهر، چهارمين نقطه استراتژيک در اين کشور است که پس از بازپس گيری خليج عدن در ماه گذشته، به دست نيروهای ائتلاف منطقه درآمده است.

عربستان سعودی و ائتلاف منطقه‌ای همراه با نيروهای طرفدار دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن از ماه مارس سال جاری ميلادی برای بازگرداندن دولت در تبعيد اين کشور حملات گسترده‌ای را به مناطق تحت تسلط حوثی‌های يمن آغاز کرده‌اند.

تعدادی از مقامات و وزرای کابينه رئيس جمهوری يمن در تبعيد طی يک ماه گذشته به اين کشور بازگشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    کمی‌ چون و چرا کنیم! داعش عربستان سعودی را تهدید کرد؟ نیروهای حوثی در یمن پی‌ در پی‌ شکست میخورند و مواضع‌شان را از دست میدهند! ترکیه و عربستان به داعش اعلام جنگ میدهند؟ آیا این اتفاقات با پیشنهاد محرمانه ایران در مورد سوریه ربطی دارد؟ آیا ایران پیشنهاد عربستان را پذیرفته و برای حفظ حکومت اسد از حمایت از حوثیها دست کشیده و در عوض عربستان و ترکیه نیر حمایت خود را از داعش برداشته اند و حالا میخواهند نابودش کنند؟ اگر این پرسش‌ها صحیح باشند آیا سوزاندن ثروت ملی در این قمارات قدرت جایز است و آیا ملت ایران نباید چون و چرائی کند؟ شاد باشید. حمید