ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حجم آب سدهای استان فارس کاهش يافت

آبدهی بيشتر رودخانه‌ها ۱۰۰ درصد کاهش يافته است

حميدرضا دهقانی، مديرعامل آب منطقه‌ای استان فارس گفته که آب سدهای اين استان در سال جاری کاهش يافته، به گونه‌ای که تنها ۹ درصد حجم اين سدها از آب پُر شده است.

دهقانی، يکشنبه ۱۸ مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: «در حال حاضر حجم آب قابل استفاده سدهای فارس حدود ۲۰۲ ميليون متر مکعب است که اين عدد فقط ۹ درصد حجم آب مفيد در سدهای فارس است.»

به گفته او، «آبدهی بيشتر رودخانه‌ها ۱۰۰ درصد کاهش يافته است.»

در سال آبی جاری تاکنون، از مهر ۱۳۹۳ تاکنون، ۲۰۳ ميلی‌متر بارندگی در فارس ثبت شده که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال آبی پيشين ۱۷ درصد و نسبت به بلندمدت مشابه ۳۲ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

دهقانی همچنين گفته که در حال حاضر ورودی آب به سدهای استان فارس حدود پنج متر مکعب است.اين رقم در سال گذشته حدود ۱۴ متر مکعب بوده است.

خشکسالی و بحران کم‌آبی سال‌هاست که اغلب مناطق ايران را فرار گرفته است. به گفته رحيم ميدانی معاون امور آب و آبفای وزير نيرو، اين خشکسالی تا ۲۰ سال ديگر همچنان ادامه دارد. او می‌گويد بحران و کمبود آب ممکن است به مناقشه و حتی جنگ منجر گردد.

در همين حال عيسی کلانتری، مشاور معاون اول رئيس‌جمهور ايران گفته که در دولت پيشين ۷۵ ‌ميليارد متر مکعب از آب‌های زيرزمينی بيش از حد مجاز برداشت شد در حالی ‌که در ۲۴‌سال قبل از آن، از اول انقلاب تا ۱۳۸۴، فقط ۴۵‌ ميليارد مترمکعب به صورت غيرمجاز از اين آب‌ها برداشت شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.