ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست وزير عراق منصب‌های معاونت دولتی را لغو کرد

بر اساس اين طرح که بايد به تصويب کابينه و مجلس عراق برسد، مقام سمبليک نوری المالکی، نخست وزير سابق عراق، به عنوان معاون رئيس جمهوری نيز حذف خواهد شد.

حيدر عبادی، نخست وزير عراق، در راستای اصلاحات در دولت اين کشور، کليه منصب‌های معاونت را لغو کرد.

حیدر عبادی از طراحی برای حمله به داعش در سوریه خبر داد

به گزارش آسوشيتدپرس، حيدر عبادی يکشنبه ۹ اوت/ ۱۸ مرداد اعلام کرد که برای اجرای طرح اصلاحات در دولت عراق و جلوگيری از فساد دستگاه‌های دولتی، سه منصب معاونت رياست جمهوری و منصب جانشينی نخست وزيری اين دولت را لغو می‌کند.

بر اساس اين طرح که بايد به تصويب کابينه و مجلس عراق برسد، مقام سمبليک نوری مالکی، نخست وزير سابق عراق، به عنوان معاون رئيس جمهوری نيز حذف خواهد شد.

گفته می‌شود که نوری مالکی با ماندن در اين مسند قصد دارد دوباره به قدرت بازگردد. مالکی اين ادعا را رد کرده است.

در طرح اصلاحات دولتی العبادی، تعدادی از منصب‌های دولتی به «سياستمداران مستقل» خواهد رسيد. عبادی اين طرح را راهی برای کوتاه کردن دست کسانی می‌داند که به گفته او «خط مشی حزبی و فرقه‌ای خود را پيش می‌برند.»

به موجب اين طرح تمام پرونده‌های فساد مالی به کميته‌ای برای رسيدگی سپرده  و مقامات متهم به فساد مالی محاکمه خواهند شد. به علاوه بودجه‌ای اختصاص يافته به محافظان شخصی مقامات دولتی کاهش يافته و وظيفه آن‌ها به وزارت داخلی و دفاع عراق محول می‌شود.

طی روزهای گذشته مردم معترض عراق به نامناسب بودن خدمات دولتی، از جمله قطعی مداوم برق در گرمای شديد روزهای اخير، اعتراض کرده‌اند. بخش قابل توجهی از معترضان را شيعيان عراق که مهم‌ترين حاميان دولت عراق هستند تشکيل می‌دهند.

دو روز پيش، آيت الله علی سيستانی، مرجع تقليد شيعيان در عراق، طی سخنانی از حيدر عبادی خواست که در برابر فساد دولتی «شجاعانه‌تر» ظاهر شود و در برابر کسانی که «پول مردم را می‌خورند» با «مشت آهنين» پاسخ دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    خوب این شیعیان بیچاره عراقی ، وقتی ولی امر دزدان جهان را الگوی خود قرار دهند ، طبیعیست که به چنین روزگاری مبتلا خواهند شد . البته خرافات اسلامی و مذهبی دینی هم در عراق بیداد میکند و هر کس برای خود حرب و دسته و گروهی ایجاد کرده که اینها خود بعدآ به فساد کشیده میشوند و از رنگ و بوی مذهبی و جهل مردم نهایت استفاده را میبرند .