ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جريمه ۱۰۰ هزار تومانی برای کشف حجاب در ايران»

کميسيون‌های فرهنگی و قضايی مجلس ايران طرحی را تصويب کرده‌اند که بر اساس آن زنانی که در خودرو «کشف حجاب» کنند به پرداخت جريمه ۱۰۰ هزار تومانی محکوم می‌شوند.

کميسيون‌های فرهنگی و قضايی مجلس ايران طرحی را تصويب کرده‌اند که بر اساس آن زنانی که در خودرو «کشف حجاب» کنند به پرداخت جريمه ۱۰۰ هزار تومانی محکوم می‌شوند.

نصرالله پژمان‌فر، سخنگوی کميسيون مشترک فرهنگی و قضايی مجلس به خبرگزاری تسنيم گفته زنانی که «کشف حجاب» را تکرار کنند، افزون بر ۱۰۰ هزار تومان، وسيله نقليه آن‌ها نيز به مدت ۷۲ ساعت توقيف خواهد شد.

بر پايه اين طرح، همچنين کارکنان دولتی که «بدحجاب» باشند به «توبيخ کتبی و درج در پرونده استخدامی، کسر حقوق فوق‌العاده شغل و کسر يک سوم از حقوق» محکوم می‌شوند.

دخالت در نوع پوشش زنان و مردان در ايران، تحت عنوان قانون «حجاب و عفاف» و همچنين «امر به معروف و نهی از منکر» انجام می‌شود.

برخورد پليس با پوشش زنان و پسرانی که از نظر مقام‌های حکومتی «بدحجاب و بدپوشش» به شمار می‌آيند، يکی از فراگيرترين فشارهايی است که توسط مأموران پليس و نيروهای لباس شخصی عليه شهروندان ايرانی اعمال می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرداد

    این فعالیت فرهنگی بسیار عالی است. در واقع با یک تیر چند هدف را می زنند. اول اینکه فکر مردم را از فقر و بیکاری و فساد و دزدی های هزار میلیاردی و زمین خواری سران نظام و مراجع عظام و روحانیون مقدس و برادران سپاهی منحرف میکند. از طرف دیگر منبع درآمد ناچیز(البته در مقایسه باسایر دزدی هایشان) برای احمدی مقدم ها و سایر برادران فراهم می آورد.

  • نه به بی اخلاقی

    کار نسبتا خوبیه ولی دیرهنگامی بنظر من در مسائل فرهنگی باید از یک مدیریت یکپارچه استفاده کرد تا با تعویض یک دولت بعضی ادم های سو استفاده گر نهایت استفاده رو نکنند حجاب فقط برای زن مصونیت است و بس چند روز پیش در یکی از شهرها قبل از اعدام دو جوان به جرم متجاوز بودن از شون سوالی پرسیدند چرا تجاوز کردید گفتند مقصر اصلی خودمان بودیم ولی مقصر دوم دختران بد پوشش بودند که ما را وسوسه میکردند بعد گفتند ما با دختران محجبه کاری نداشتیم چون میدانستیم اهل هیچ برنامه ای نیستند حالا هی این رادیو زمانه ترویج بی حجابی کند تا زنان بیشتری توسط جوانان بی دین و ایمان مورد تجاوز قرار بگیرند

  • ایران

    نمی دونم چرا با دیدن این خبر یاد قوانین حکومت اسلامی داعش در عراق و سوریه افتادم.البته صد رحمت به داعش.اگه سنگسار میکنه یا شلاق میزنه یا باج گیری از مردم یا هر غلط دیگه حداقل شجاعتش رو دارن که در ملا عام انجام بدن و فیلمشو بگیرن و منتشر کنن.

  • نازنین

    رژیم با این کارها تنها پایه های رژیم را سستر از گذشته می کند و مسیر نابودی خود هموارتر را می کند. بریدن دست و پای بزهکاران به کاربردن قانون سنگسار درچندین مورد اعدام زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ و سال ۸۸ اعدام دگر اندیشان مذهبی پوشش بی شرمانه و ننگین به نام حجاب اسلامی به ویژه چادر دزدی های میلیاردی در هسته رژیم بیت رهبری و نهاد وابسته به ان همه از یک رژیم اهریمنی و داعشی سخن می گوید که باید ازخاک پاک ایران زمین پاک شود. هر ایرانی میهن پرست و اهل اندیشه باید گذشته امروز و اینده این رژیم را ببیند و بداند که رژیم بی خرد و بیگانه اسلامی همواره کشور را در زیان و تنگا گذاشته شده از پیگیری جنگ خود تحمیلی گرفته تا تحریم های بازرگانی که از پیامد های سیاست های پوچ و بی خردانه برون مرزی رژیم است تا دست اندازی در کشور های عربی که پول مردم ایران ان هم بدترین روز های بازرگانی باید به تروریست های حماس و حزب الله و رژیم بشار اسد برود و همچنین گروه های با باورهای شیعه و سنی این است کار رژیم بیگانه و بی خرد ایران در تنگا و زیان گذاشتن مردم ایران و دادن سرمایه های کشور به بیگانه ها پاسخ نه به همه پرسی گزینش نمایندگان پارلمان نمایشی رژیم خود اغاز خوبی برای مبارزه با رژیم تبهکار و ادمکش اسلامی است و پلیدی و ناپاکی از کشور پاک بایدشود زنده باد ایران و فرهنگ ایرانی اینده در دستان مردم ایران زمین است ‌

  • hasani

    ایا میشود مثل  معافیت  سربازی  ٬ قانونی وضع کنند تا ازادی لباس پوشیدن  برای همیشه را با پرداخت  پولی بدست اورد؟!  اینها که عاشق پول  مردم هستند!

  • بهنام

    ابزاری جدید برای سر کیسه کردن مردم توسط ملایان فاسد .

  • mansour

    اول ،پلیس رشوه خوار و بی فرهنگ ایران  خودش را درست کند و بعد دیگران را! دوم چون میزان حجم پول در صندوق بیت المال  بر اثر تحریم ها،اختلاس و دزدی  آخوند ها کاهش چشم گیری داشته است،لذا نمایندگان غیر مردمی  بدینوسیله تصمیم به پر کردن صندوق بیت المال را نموده اند که منبعد هم بتوانند خون آشامی  کنند.ملا اگر شرم داشت،حماقت را بدین حد نمی رساند!

  • افرا

    حقارت ملا

  • hamid

    اسید پاشی شما کافی‌ نبود حالا این آزار جدید را آغاز کرده اید! بدانیم استبداد از هر نوع آن زن ستیز است، دیروز بنام دروازه‌های "تمدن" و امروز بنام "اسلام عزیز" برای زنان تصمیم میگیرد و آنها را از تصمیمگیری برای خویش و وطن خویش محروم ساخته! و در نادانی‌ خود زن را ضعیفه میپندارد! آنچه استبداد باید بداند این است که تغییر و بنابرین نابودی استبداد به همّت زنان ممکن میشود! باشد که زنان ایران عمر این استبداد سیاه را که بنام اسلام در پی‌ نابودی اسلام و ایران برای بقای خویش است صفر سازند! شاد باشید. حمید