ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارشاد: جمهوری اسلامی سال سخت‌تری را در پیش دارد

علی جنتی درباره تحریم‌ها علیه ایران حرف زد و گفت دولت در سه ماه نخست امسال بابت برنامه‌های عمرانی هیچ خرجی نکرده است. او گفت امسال سال دشوارتری برای جمهوری اسلامی خواهد بود.

علی جنتی درباره تحریم‌ها علیه ایران حرف زد و گفت دولت در سه ماه نخست امسال بابت برنامه‌های عمرانی هیچ خرجی نکرده است. او گفت امسال سال دشوارتری برای جمهوری اسلامی خواهد بود.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، در دومين نشست سراسری مديران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های ایران که امروز دوشنبه ۱۸ مرداد برگزار شد، اعلام کرد که در سه ماه اول سال جاری وضع درآمد خزانه به گونه‌ای بود که دولت نمی‌توانست يک ريال هم صرف برنامه‌های عمرانی کند و تنها توانست حقوق و هزينه‌های جاری را تأمين کند.

جنتی سال گذشته را سالی سخت برای جمهوری اسلامی ايران خواند و افزود: «امسال سال سخت‌تری خواهد بود، چون قيمت نفت در نيمه اول سال قابل قبول بود اما در نيمه دوم سال با سقوط ۵۰ درصدی و کاهش قيمت نفت، درآمد کشور تنزل يافت و دست دولت برای اجرای برنامه‌هايش بسته است.»

او با بیان این‌که بايد با کمال صرفه‌جويی عمل کرد؛ گفت: «سفرهای خارجی وزرا به توصيه دولت کاهش می‌يابد و به‌جز سفرهای ضروری، سفرهای ديگری انجام نمی‌شود تا هزينه‌ها کاهش يابد.»

او همچنین مشکل عمده ديگر را «بار سنگين يارانه‌ها بر دوش دولت» دانست و گفت: «در طول سال بيش از ۴۰ هزار ميليارد تومان بايد صرف پرداخت يارانه ماهانه شود.»

علی جنتی از «نهادینه‌« شدن فساد اداری، اختلاس‌ها، «انحطاط اخلاقی هم در سطح جامعه و هم در سطح دستگاه‌های دولتی و نهادهای ارزشی» نیز انتقاد کرد و آن‌ها را موانعی بر سر راه دولت یازدهم دانست.

با این حال جنتی اظهار امیدواری کرد که با توافق هسته‌ای ایران و شش کشور قدرتمند جهان، رونق اقتصادی در کشور به‌دست آید و بسياری از مشکلات ازجمله بيکاری و رکودی که در صنايع و معادن و تجارت و بازرگانی هست، به تدريج حل و فصل شود.

وزیر ارشاد در پیوند با توافق هسته‌ای گفت: «بنابر توافق هسته‌ای، ۸۰۰ نفر از شخصيت‌های حقيقی که جزء ليست تحريم بودند از اين ليست خارج شده‌اند اما ۲۰۰ نفر همچنان تحت تحريم هستند.»

او گفت: «اقتصاد ما بيمار است، از ديرباز اين‌گونه بوده است و اصلاح امر هم زمان‌بر است لذا بايد توقعات مردم را در حد خود کنترل کنيم چراکه اگر توقعات بالا رود موجب نارضايتی می‌شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    وزیر اقتصاد این استبداد در "مجلس" ۳ کارت زرد گرفت! وزیر ارشاد بجای صحبت در زمینه سانسور و و کارهای خویش در مورد اقتصاد کشور صحبت می‌کند! پیدا کنید پرتقال فروش را! شاد باشید. حمید