ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حجم آب در سدهای ایران ۱۳ درصد کاهش یافته است

تازه‌ترین آمار وزارت نیرو نشان می‌دهد که حجم ورودی آب به سد‌ها در ایران در سال آبی جاری (از مهر ۱۳۹۳ تاکنون) در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیشین ۱۳ درصد کاهش یافته است.

تازه‌ترین آمار وزارت نیرو نشان می‌دهد که حجم ورودی آب به سد‌ها در ایران در سال آبی جاری (از مهر ۱۳۹۳ تاکنون) در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیشین ۱۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجم آب در مخازن سدهای کشور در سال آبی جاری ۲۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون مترمکعب است. این رقم در سال آبی پیشین ۳۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ۲۵ میلیارد و ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌ها خارج و مصرف شده است.

بر این اساس حجم کنونی آب در سدهای ایران یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون مترمکعب است.

همچنین حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان هفته دوم مرداد ماه جاری، ۲۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، ۶. ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

ستار محمودی، قائم مقام وزارت نیرو نیز روز سه‌شنبه ۲۰ مرداد خبر داد که وضعیت ذخایر آبی در ایران «بحرانی» است و ۵۲۰ شهر در نقطه سربه‌سر موجودی و مصرف آب قرار دارند.

به گفته محمودی، شهرهای بندرعباس، کرمان، بوشهر و سنندج از نظر کم‌آبی وضعیت حادتری نسبت به بقیه شهر‌ها دارند.

خشکسالی و بحران کم‌آبی سال‌هاست که اغلب مناطق ایران را فرا گرفته است. به گفته رحیم می‌دانی معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو، این خشکسالی تا ۲۰ سال دیگر همچنان ادامه دارد. او می‌گوید بحران و کمبود آب ممکن است به مناقشه و حتی جنگ منجر گردد.

بحران آب، سد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.