ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به یک کامیون ایرانی و بسته شدن مرز بازرگان به ترکیه

داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که شب گذشته، سه‌شنبه ۲۰ مردادماه یک کامیون ایرانی در ترکیه مورد حمله قرار گرفت و پس از آن مرز بازرگان به سمت ترکیه بسته شد.

داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که شب گذشته، سه‌شنبه ۲۰ مردادماه یک کامیون ایرانی در ترکیه مورد حمله قرار گرفت و پس از آن مرز بازرگان به سمت ترکیه بسته شد.

به‌گزارش وب‌سایت وزارت راه و شهرسازی ایران، داود کشاورزیان گفت در حمله به کامیون، راننده ایرانی زنده ماند ولی بار و کامیون او به آتش کشیده شد.

این کامیون حامل بار از کشور گرجستان و در مسیر برگشت به ایران بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود دولت ترکیه پس از وقوع این حمله مرز خود را بسته است و سفری از ایران به سمت ترکیه انجام نمی‌شود.

به‌گفته او رانندگان ایرانی تا برقراری امنیت کامل انگیزه‌ای برای سفر به ترکیه ندارند و مرز بازرگان به سمت ترکیه در حال حاضر بسته است.

این در حالی است که مرز بازرگان به سمت ایران باز است و کامیون‌های حاضر در ترکیه می‌توانند وارد ایران شوند اما روز چهارشنبه ۲۱ مرداد سفری از ایران به ترکیه انجام نشده است.

در پی ناآرامی‌های اخیر در ترکیه، در هفته‌های گذشته بارها به قطارها، اتوبوس‌ها و کامیون‌های ایرانی در خاک ترکیه حمله شده است. مقامات ترکیه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را عامل این حمله‌ها می‌دانند اما این گروه مسئولیت این اقدامات را بر عهده نگرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت که با سفیر ترکیه در ایران دیدار و مراتب اعتراض ایران در مورد ناامنی‌های اخیر را به او اعلام کرده است. کشاورزیان در این ملاقات گفته است که دولت ترکیه امنیت رانندگان ایرانی را باید تأمین کند.

به‌گفته او «هدف مهاجمان از این حملات تخریب و ضربه‌زدن به دولت ترکیه است و برای خرابکاران تفاوتی ندارد کامیون یا اتوبوس مورد هجوم ترک باشد یا ایرانی یا متعلق به هر ملیتی دیگری باشد.»

روز گذشته (سه‌شنبه) ولی تیموری، مدیرکل سازمان نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اعلام کرد که با توجه به رویدادهای اخیر ترکیه این سازمان از تورهای گردشگری زمینی به ترکیه خواسته است که از سفرهای غیرضرور به این کشور از طریق مرزهای زمینی خودداری کنند.

ا ز چند هفته پیش در پی انفجار انتحاری در سوروچ، واقع در جنوب ترکیه که منجر به کشته شدن ۳۲ فعال چپگرا و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر شد و همچنین قتل چند پلیس توسط شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، ناآرامی در ترکیه افزایش یافته است.

دولت ترکیه در این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از مخالفان خود را دستگیر کرده است.

در این مدت همچنین پیش انفجاری در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه در استان آغری ترکیه رخ داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تاوان هوس رانیهای اردوغان فاسد و حزب پوسیده اسلامگرایش را باید افراد بیگناه من جمله ایرانیان پس دهند .

  • mansour

    این حملات اصلأ کار پ ک ک نیست.چون انان فقط به پلیس و ارتش ترکیه حمله میکنند.