ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای خواستار «توقف برخی فعالیت‌های یونسکو» در ایران شده است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران سازمان «یونسکو» را یکی از جریان‌های «جبهه معارض فرهنگی انقلاب» دانست و گفت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خواستار توقف برخی فعالیت‌های آن سازمان در ایران شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان «یونسکو» را یکی از جریان‌های «جبهه معارض فرهنگی انقلاب» دانست و ادعا کرد که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خواستار توقف برخی فعالیت‌های آن سازمان در ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران از وجود بیش از پنج‌هزار مهدکودک وابسته به یونسکو در ایران خبر داد و افزود: «یونسکو با هدف آموزش کودکان مهدکودک‌هایی را نیز در ایران، هم‌زمان با دولت هفتم و هشتم سیدمحمد خاتمی تأسیس کرد و امروز در سه استان کشور تعداد زیادی از این مهدکودک‌های وابسته به یونسکو با هزینه‌ای حدود ۷۰ میلیون دلار در سال اداره می‌شود.»

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد که به‌طور خلاصه یونسکو (UNESCO) نامیده می‌شود، یکی از سازمان‌های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است که در سال ۱۹۴۵ تشکیل شد. هدف این سازمان کمک به صلح و امنیت در جهان از راه همکاری بین‌المللی در زمینه‌های آموزشی و علمی و فرهنگی و تربیتی به‌منظور افزایش احترام به عدالت و قانون‌مداری و حقوق بشر، بر پایه منشور سازمان ملل است. ۱۹۵ کشور از جمله ایران عضو یونسکو هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران همچنین به فعالیت‌های یونسکو در ایران در زمینه آموزش زنان، از جمله تنظیم خانواده و بهداشت خانواده اشاره کرد و گفت که با توجه به تأکید رهبر ایران بر اتمام این آموزش‌ها هنوز برخی از آن‌ها در حال انجام است.

اشاره معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران به سخنان علی خامنه‌ای در انتقاد از سیاست‌های کنترل جمعیت است. رهبر جمهوری اسلامی ایران روز سوم مردادماه سال ۹۱ خواستار «تجدیدنظر در سیاست کنترل جمعیت» ایران شد و گفت: «در اوایل دهه ۷۰ اجرای این سیاست بنا بر مصالحی، صحیح بود، اما ادامه آن در سال‌های بعد خطا بود.» پس از این سخنان سیاست‌های تشویقی برای فرزندآوری در ایران تدوین شد. از جمله اقداماتی که صورت گرفته می‌توان به حذف درس تنظیم خانواده از برنامه درسی دانشجویان ایران و اضافه شدن درسی با عنوان شکوه همسرداری به جای آن یاد کرد.

محمدحسین نجات

محمدحسین نجات همچنین در سخنان خود رسانه‌های گروهی خارج از ایران، دولت‌ها و مجامع بین‌المللی و نهادهایی که به گفته او علیه ایران در دنیا فعالیت می‌کنند، تشکل‌ها و نهادهای غیردولتی مرتبط با جریان‌های فرهنگی داخل ایران، مانند یونسکو را از جمله «جریان‌های خارجی جبهه فرهنگی معارض ایران» دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران هنر را یکی از ابزارهای «جبهه فرهنگی معارض» در داخل ایران دانست و تئاتر، سینما، انیمیشن و سایر هنرهای نمایشی را ابزارهایی دانست که فرهنگ غرب را منتقل می‌کند.

به گفته محمدحسین نجات مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات و آموزشگاه‌های خصوصی و مهدکودک‌ها نیز جزء ابزارهای «جبهه فرهنگی معارض در کشور» هستند. او همچنین آموزش موسیقی و رقص در مهدکودک را ازجمله اثرات مخرب فعالیت‌های «جبهه فرهنگی معارض در کشور» دانست.

پیش‌تر مسئولان سازمان بهزیستی ایران در مورد برنامه‌های آموزشی مهدهای کودک اعلام کرده بودند که مهدها حق آموزش رقص و آواز به کودکان را ندارند و با مهدهای متخلف برخورد شدیدی خواهد شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جواد

    مرگ برخامنه ایی خائن و وطن فروش و کسانی که از آخور اون غذا ميخورن....شما چی غذا ميخورن ،اصلا چي ميدونين از فرهنگ ،جز دشمنی با همه کس و همه چیز ،و تخم نفاق و دشمنی نفاق در دالتون هست ،ظاهری آراسته ولی دلی پر چرک چرکی که به همه جا پاشيديد،آنهم عقده های درونت هست

  • جمهوریخواه

    مهد کودک‌ها یکی‌ از زیر ساخت‌های مهم آموزشی در کشورها است که در رشد فکری و یادگیری افراد در زندگی‌ آینده‌شان کمک میکند. متاسفانه در رژیم شاهنشاهی گذشته و در نظام اسلامی فعلی، مهدکودک‌ها هیچگاه مقام مهم ساختاری و رادیکال خود در آموزش و پرورش را پیدا نکردند. شاید بدلیل خوی تقلیدی و ظاهربین ما باشد که در طرح‌های کلان، دانشگاه درست می‌کنیم و در این کارخانه, متخصص بدردنخور تحویل جامعه میدهیم ولی از ریزه کاری‌های بنیادی برای درست کردن افراد سالم در اندیشه و اخلاق برای جامعه غافلیم. یکی‌ از مبانی رشد غربی ها، مهم شمردن نقش مهدکودک‌ها در تحول و تکامل شهروندان در جامعه است. در جامعه ایی چون ایران، اگر با تغذیه سالم و مربیان آموزش دیده توام باشد، خطر پیدایش افراد تندرو، خشک مغز و ناهنجار در مدیریت سیاسی- اقتصادی- اجتماعی را بشکل چشمگیری کم می‌کند !! :=)

  • بهنام

    فقط یک ذهن بیمار و فصیح میتواند آرزو کند جمعیت ایران دو برابر شود ، در جایی که نه امکانی برای اسکان این همه جمعیت وجود دارد و نه حتی شغلی برای کار کردن و نه آبی برای آشامیدن و هزار و یک مسئله دیگر .

  • hasani

    سازمان «یونسکو» منافق صیهو نیست  اعدام باید گردد!