ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیربهداشت: همه اتباع قانونی افغان در ایران بیمه می‌شوند

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت خبر داد که تمام اتباع قانونی افغانستانی در ایران بیمه خواهند شد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت خبر داد که از این پس تمام اتباع قانونی افغانستانی در ایران بیمه خواهند شد.

عکس: از آرشیو

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارشنبه ۲۱ مردادماه، در وزارت کار نشستی با موضوع اتباع خارجی بین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و علی ربیعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این نشست هماهنگی‌های پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی به ویژه مهاجران کشور افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت به تشریح تصمیماتی که درباره پوشش بیمه اتباع خارجی گرفته شد، پرداخت و گفت: «تا به امروز همه هزینه‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان، واکسیناسیون، پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و خدمات کودک و مادر برای این افراد انجام می‌شد بدون هزینه و به عبارتی ناقص بود اما با تصمیماتی که در جلسه امروز گرفته شد سطح خدمات به این افراد ارتقا یافته و وزارت بهداشت نیز از زیر این بار سنگین نجات پیدا می‌کنند.»

قاضی‌زاده هاشمی افزود در این جلسه مقرر شد از تعداد ۸۵۰ هزار اتباع کشور افغانستان در ایران، گروه آسیب‌پذیر آنان که شامل ۲۲۰ هزار نفر بودند به ۳۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا کنند و خدماتی با هزینه کمتر به آنان ارائه شود و باقیمانده این افراد که تعدادی معادل ۵۵۰ هزار نفر هستند هزینه بیشتری پرداخت کنند.

به گفته او به این ترتیب همه اتباع کشور افغانستان که به طور قانونی در کشورمان زندگی و کار می‌کنند توسط بیمه سلامت ایرانیان بیمه می‌شوند.

وضعیت مهاجران افغان در ایران مناسب نیست، به ویژه اتباع غیرقانونی مورد تبعیض بیشتری واقع می‌شوند. ورود افغان‌ها به برخی استان‌های ایران ممنوع است و برخی مدرسه‌ها از ثبت‌نام کودکان افغان سر باز می‌زنند. عده‌ای در ایران نیز شغل‌های محدود مهاجران افغان را مشکل اصلی بیکاری کارگران اعلام می‌کنند. همچنین امکان ثبت ازدواج‌ مردان افغان با زنان ایرانی وجود ندارد و گاه فرزندان‌ آن‌ها بی‌شناسنامه می‌مانند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سروش

    طبق بخشنامه های شنیده شده از حسابداری بیمارستاهای مختلف با فرض هزینه 100 ریال توسط بیمارستان برای یک بیمار =====>>دریافتی 20 ریال از یک فرد معمولی 100ریال از یک افغانی دارای کارت آمایش 300تا 600 ریال از یک افغانی دارای پاسپورت و ویزای اقامتی نامعلوم از یک افغانی بدون مجوز یعنی پرداختی یک افغانی مجوز دار با کارت آمایش 5 برابر یک فرد معمولی و یک افغانی مجوز دار با ویزای اقامتی پاسپورتی 15تا 30برابریک فرد معمولی (با این توضیح که فرد دارای ویزای اقامتی مطابق تعرفه برای توریست پزشکی محاسبه گردد)

  • khanjanjafari

    فقط در حد شعار و اینکه پولی هم از کمیساریای پناهندگان سازمان ملل به این بهانه دریافت کنند متاسفانه این روز ها بیماران مهاجر افغان که تحت پوشش بیمه نیستند ,و تعرفه آزاد برای آنها 3تا 6برابر اتباع ایران است بطور مثال اگر یک ایرانی بصورت آزاد هزینه درمانش یک ملیون شود این رقم برای یک مهاجر افغان 6ملیون می شود بیمارستانهای ایران بیماران مهاجر را درست درمان نمی کند و اکثر بیماران مهاجر گزینه آموزشی برای دانش جویان تازه وارد (انترن )ا ست من مستندات زیادی دارم که صورت حساب هاییکه حساب داری بیمارستان برای بیماران مهاجر درج میکنند غیر واقعی است یعنی داروی های اصلا به بیمار تزریق نشده ,آزمایشات که انجام نشده و ...ولی برای دریافت پول در حساب بیمار درج می شود از مسئو لین ایران تقا ضا می شود که بیمه مال خود تان ما بیمه نخواستیم فقط برای خدا بیماران مهاجر را زجر کش نکنید و بجرم افغان بودن جریمه نکنید