ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفارت آمریکا در هاوانا بازگشایی می‌شود

وزیر خارجه آمریکا جمعه ۱۴ اوت به هاوانا می‌رود تا پس از ۵۴ سال، پرچم آمریکا بر فراز ساختمان «مالکون» برافراشته شود. برای سفارت آمریکا هنوز سفیری تعیین نشده است.

وزیر خارجه آمریکا جمعه ۱۴ اوت به کوبا می‌رود تا پس از ۵۴ سال، پرچم آمریکا بر فراز ساختمان «مالکون» برافراشته شود. برای سفارت آمریکا هنوز سفیری تعیین نشده است.

ساختمان مالکون در اختیار سفارت سوئیس بود.

ساختمان تحت نظارت سفارت سوئیس که تاکنون به عنوان دفتر نمایندگی آمریکا مشغول به کار بود با تغییر کاربری به سفارت آمریکا کار خود را آغاز می‌کند. این ساختمان ۷ طبقه در امتداد سواحل هاوانا قرار دارد. با این حال قرار نیست این مراسم به صورت رسمی و با اهتزاز پرچم آمریکا همراه باشد.

به دلیل مخالفت‌‌‌های جدی در سنای آمریکا نسبت به عادی شدن مناسبات با کوبا، هنوز سفیری برای این سفارت‌خانه تعیین نشده و مراسم افتتاحیه، بیشتر جنبه سمبلیک دارد.

از زمان آخرین حضور یک وزیر خارجه آمریکایی در کوبا، حدود ۷۰ سال می‌گذرد. کری نخستین آمریکایی در این مقام است که از سال ۱۹۴۵ به کوبا می‌رود. آمریکا روابط خود با کوبا را در سال ۱۹۶۱ و در اوج جنگ سرد قطع کرد.

آخرین دیدار وزیران امور خارجه آمریکا و کوبا به ۲۲ سپتامبر ۱۹۵۸ در واشنگتن باز می‌گردد. در آن تاریخ جان فاستر دالس و گونزالو گوئل، وزیران خارجه دو کشور چند ماه پیش از فتح هاوانا توسط چریک‌های فیدل کاسترو با هم ملاقات کردند.

جان کری در سفری یک روزه به کوبا می‌خواهد با اپوزیسیون کوبا نیز ملاقات کند. مسائل حقوق بشر و لغو تحریم‌های تجاری آمریکا از جمله موضوعاتی است که کری با همتای کوبایی خود برونو رودریگز پیش خواهد برد. قرار نیست کری با رائول کاسترو یا فیدل کاسترو ملاقات داشته باشد.

کاسترو: به سیاست آمریکا اعتماد ندارم.

فیدل کاسترو در آستانه سفر کری به کوبا، مقاله‌ای نوشته و در آن خواستار پرداخت غرامت از سوی آمریکا به کشورش شده است.

کاسترو در این مقاله که در ارگان حزب کمونیست این کشور «گرانما» منتشر شده، یادآوری کرده که تحریم‌های بازرگانی آمریکا علیه کشورش، میلیون‌ها دلار خسارت بر جای گذاشته‌اند. این مقاله به مناسبت تولد ۸۹ سالگی کاسترو نوشته شده و در آن به آرزوها و رویاهای کاسترو و انقلاب سوسیالیستی ایده‌آل در کوبا اشاره رفته است.

فیدل کاسترو تا کنون کمتر در باره از سرگیری روابط کوبا با آمریکا اظهارنظر کرده است. برادر ۸۴ ساله او مدیریت احیای این مناسبات را بر عهده دارد. رائول کاسترو  هم پیش از این، تاکید کرده که کوبا به خاطر ده‌‌ها سال محاصره اقتصادی و بازرگانی، باید از آمریکا غرامت دریافت کند وگرنه روابط دو کشور به مجرای طبیعی نخواهد افتاد.

مناسبات دیپلماتیک بلوکه شده امریکا و کوبا در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵ از سر گرفته شد. نقطه عطف شروع این مناسبات، ملاقات باراک اوباما و رائول کاسترو، روسای جمهور هر دو کشور در ماه دسامبر بود که در حاشیه نشست کشورهای قاره آمریکا در پاناما انجام شد.

دولت کوبا در ماه فوریه سال جاری خواسته بود که برای آغاز مجدد مذاکرات دیپلماتیک با ایالات متحده،نامش از فهرست تروریسم حذف شود.از آن زمان تاکنون، آمریکا علاوه بر خارج کردن نام کوبا از فهرست سیاه تروریسم، تسهیلاتی مسافرتی و تجاری برای این کشور به جریان انداخته است. سفارت کوبا در واشنگتن نیز بازگشایی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.