ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان یونان به سومین بسته کمک مالی رأی مثبت داد

نمایندگان پارلمان یونان پس از ۲۴ ساعت بحث و جدل سرانجام صبح روز جمعه ۱۴ اوت / ۲۳ مرداد به سومین برنامه ریاضت اقتصادی برای دریافت کمک مالی از وام دهندگان بین‌المللی رأی مثبت دادند.

نمایندگان پارلمان یونان پس از ۲۴ ساعت بحث و جدل سرانجام صبح روز جمعه ۱۴ اوت / ۲۳ مرداد به سومین برنامه ریاضت اقتصادی برای دریافت کمک مالی از وام دهندگان بین‌المللی رأی مثبت دادند.

در بحث شبانه پارلمان بسیاری از نمایندگان «سیریزا» به شدت الکسیس سیپراس را مورد انتقاد قرار دادند.

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان بار دیگر برای تصویب سومین بسته کمک مالی به رأی اپوزیسیون تکیه کرد.

تعداد نمایندگانی که به بسته سوم کمک مالی و پیشبرد برنامه ریاضت اقتصادی رأی مثبت دادند ۲۲۲ نفر بود. ۶۴ نماینده به آن رأی منفی و ۱۱ نماینده رأی ممتنع دادند. در این میان ۴۳ نماینده از حزب حاکم «سیریزا» نیز جزو کسانی بودند که رأی منفی دادند.

شرایط تحمیل‌شده توسط اهدا‌کنندگان کمک مالی، از جمله شامل خصوصی‌سازی و کاهش شدید در حقوق بازنشستگی و در بودجه نظامی می‌شوند. مالیات بر درآمد شرکت‌ها و اموال افزایش می‌یابند و بازنشستگی زودهنگام تا حد زیادی لغو خواهد شد. اجرای این اصلاحات پیش‌نیاز دریافت سومین بسته کمک مالی به مبلغ ۸۶ میلیارد یورو از سوی کمک‌کنندگان بین‌المللی است.

بعد از ظهر روز جمعه وزیران دارایی کشورهای حوزه یورو در مورد ادامه کمک‌ها به یونان گفت‌وگو خواهند کرد. پارلمان‌های کشورهای اروپا نیز باید به این کمک‌ها رأی مثبت دهند.

یونان تا ۲۰ اوت / ۲۹ مرداد فرصت دارد ۳، ۴ میلیارد یورو به حساب بانک مرکزی اروپا واریز کند.

الکسیس سیپراس صبح امروز پیش از رأی‌گیری با اشاره به نمایندگان جناح چپ «سیریزا» که مخالفت خود با برنامه ریاضت اقتصادی را اعلام کرده بودند، گفت: «هر کس که معتقد است می تواند برنامه بهتری ارائه دهد به ما بگوید.» در بحث شبانه پارلمان بسیاری از نمایندگان «سیریزا» به شدت سیپراس را مورد انتقاد قرار دادند.

این سومین برنامه ریاضت اقتصادی یونان از سال ۲۰۱۰ تاکنون است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.