ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله ورامین تأثیری بر تهران ندارد

تاتار: زمین‌لرزه اخیرهیچ تأثیری بر فعال شدن گسل تهران نخواهد داشت،

محمد تاتار، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت که زمین‌لرزه ورامین به دلیل «کوچک بودن» تأثیری بر روی فعالیت یا فعال شدن احتمالی گسل‌های تهران نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، محمد تاتار شنبه ۲۴ مرداد، با توضیح اینکه مسبب زمین لرزه پنجشنبه شب ورامین «به احتمال قوی» گسل پیشوا بوده است، تأکید کرد: گسل پیشوا، گسل فعال و کاملا مستقل و شناخته شده‌ای است و با تهران حداقل ۶۰ کیلومتر فاصله دارد و در واقع بزرگی آن خیلی کمتر از آن است که بخواهد بر روی گسل‌های اطراف خود اثر بگذارد.»

تاتار با بیان اینکه اگر زمین‌لرزه‌ای بخواهد روی گسل‌های مجاور خود اثر داشته باشد و موجب فعالبت آن شود باید بیشتر از ۶.۵ ریشتر باشد گفت که زمین‌لرزه اخیر نه تنها هیچ تأثیری بر فعال شدن گسل تهران نخواهد داشت، «حتی بر روی گسل گرمسار که با آن حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد نیز بعید است اثر بگذارد.»

پنجشنبه ۲۲ مرداد در پی وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱  ریشتر در مرز استان‌های تهران و سمنان، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران از وضعیت آماده‌باش در استان تهران خبر داد.

تهران بر روی ۱۲ گسل اصلی و چندین گسل فرعی قرار دارد و احتمال وقوع زمین‌لرزه شدید در آن می‌رود. حدود هشت میلیون نفر از جمعیت تهران در ناحیه بسیار خطرناک زندگی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.