ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲۰ چشمه در لرستان خشک شده‌ است

به‌گفته علی‌رضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آبفار لرستان، بر اثر خشکسالی و استفاده بی‌رویه از آب، از ۴۰۰ چشمه آب استان لرستان بیش از ۱۲۰ چشمه به‌‌طور کامل خشک شده است.

به‌گفته علی‌رضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آبفار لرستان، بر اثر خشکسالی و استفاده بی‌رویه از آب، از ۴۰۰ چشمه آب استان لرستان بیش از ۱۲۰ چشمه به‌‌طور کامل خشک شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌رضا کاکاوند روز دوشنبه ۲۶ مرداد ضمن اعلام این خبر افزود در مجموع بیش از ۲۵۴ حلقه چاه آب استان لرستان بر اثر خشکسالی از مدار خارج و خشک شده است.

او افزود: «در طی سال‌های گذشته کاهش ۳۰ درصدی بارندگی در لرستان سبب شده که در شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان بیش از ۶۹ حلقه چاه آب از مدار خارج شوند.»

کاکاوند عامل خشک شدن رودخانه کشکان در لرستان را نیز افرادی دانست که اقدام به کاشت محصولات آب‌دوست می‌کنند. به‌گفته او این اقدام سبب کاهش آب‌های زیرزمینی استان شده است.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان گفت از دو هزار و ۸۵۳ روستا در استان لرستان با جمعیت ۶۷۱ هزار و ۸۲۸ نفر ۲۰۶ روستای آب‌دار وجود دارد.

همچنین ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان لرستان تأسیسات و شبکه آب‌رسانی ندارند و در ۱۳۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌‎شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.