ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: آمریکا می‌خواهد در ایران نفوذ کند، نخواهیم گذاشت

رهبر جمهوری اسلامی بر مواضع سرسختانه خود علیه آمریکا تأکید کرد. او گفت آمریکا قصد دارد با توافق هسته‌ای در ایران و خاورمیانه نفوذ کند اما جمهوری اسلامی «با همه توان» مانع از آن خواهد شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۲۶ مرداد بر مواضع سرسختانه خود علیه آمریکا تأکید کرد. او گفت ایالات متحده قصد دارد با توافق هسته‌ای در ایران و خاورمیانه نفوذ کند اما جمهوری اسلامی «با همه توان» مانع از آن خواهد شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای: نه نفوذ اقتصادی آمریکا را در کشور اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی و نه نفوذ فرهنگی.

علی خامنه‌ای که تاکنون در مورد توافق هسته‌ای ایران به شکلی روشن اظهارنظری نکرده است در سخنان خود تکلیف این توافق را نامعلوم دانست و گفت این توافق «نه معلوم است این‌جا (ایران) تصویب بشود و نه معلوم است آن‌جا (آمریکا) تصویب بشود.»

نیروهای مخالف توافق هسته‌ای در مجلس ایران خواهان تصویب «برجام» (برنامه جامع اقدام مشترک) در مجلس هستند در حالی‌که موافقان آن می‌گویند نیازی به تصویب آن وجود ندارد.

خامنه‌ای گفت: «نیت آن‌ها (آمریکا) این بود که از این توافق راهی پیدا کنند برای نفوذ در کشور. ما این راه را بستیم. ما این راه را به‌طور قاطع خواهیم بست.»

او افزود: «نه نفوذ اقتصادی آمریکا را در کشور اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی و نه نفوذ فرهنگی.»

علی خامنه‌ای تأکید کرد که جمهوری اسلامی «با همه توان» با این نفوذ مقابله خواهد کرد‌.

او همچنین بر ادامه سیاست‌های جمهوری اسلامی در خاورمیانه پافشاری کرد و با بیان این‌که ایران هر کمکی به یمن خواهد کرد، افزود: «آمریکایی‌ها در منطقه می‌خواهند نفوذ کنند و اهداف خودشان را دنبال کنند؛ ما نخواهیم گذاشت.»

او گفت ایران مانع از تجزیه سوریه و عراق خواهد شد و «از هر کسی که با اسرائیل مبارزه کند» و این کشور را «بکوبد»، «همه‌جور حمایتی» که برای آن ممکن باشد انجام خواهد داد.

در پی توافق هسته‌ای ایران و شش کشور قدرتمند جهان برخی از تحلیلگران غربی نسبت به تغییر سیاست ایران در منطقه نیز اظهار امیدواری کرده بودند. به نظر می‌رسد با این سخنان رهبر جمهوری اسلامی دست‌کم در حال حاضر نمی‌توان چشم‌انداز تازه‌ای برای چنین تغییراتی متصور شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    جمهوری اسلامی و خامنه ای در هماهنگی با حکومت روسیه. حرفهای امروز ظریف در مسکو نشان میدهد که تا چه اندازه به روسیه امتیاز میدهند. آن از بدحسابی و پیمان شکنی های مکرر حکومت روسیه در نیروگاه بوشهر و آنگاه زمینه سازی برای بستن سه قرارداد دیگر باآن. واگذاری سهم ایران به روسیه در تقسیم منابع دریای خزر( در حالی که ایران سهم پنجاه درصد داشت و روسیه وارث شوروی بود و میبایست پنجاه درصد خود را میان چهار بازمانده شوروی تقسیم میکرد ولی به ایران حتا 20٪ هم سهم ندادند! ) و چه بسیار امتیازهای دیگر به روسیه دادند و روسیه هم همه جا با امریکاییها ساخت علیه جمهوری اسلامی رای داد ! رفتار خامنه ای همسو با منافع روسیه و چین است. حکومت بعثی سوریه هم همیشه امضا کننده اعلامیه های امارات عربی برای تصورف سه جزیره ایرانی است. با آن همه پولی که به حاکمان غزه داده شد خالد مشعل شاه سعودی را در بر گرفت و روبه آن سو دارد ! بصیرت رهبر مسلمین جهان در همه جا چشمگیر است ! چشم نخورد ! این یک نفر بجای 70 میلیون آدم دارد تصمیم میگیرد، همه هم بزیان ایران ! «دشمن» بدتر از این هست ؟

  • بهنام

    همانطور که قبلآ گفته بودم غربیها بوی کباب در اینجا به مشامشان رسیده بود ولی نمیدانند که اینجا ( خر داغ میکنند ) نکته دیگر اینکه اگر دولت آمریکا این همه امتیاز به حضرات اراذل و اوباش حکومتی نمیداد و به آنها مشروعیت نمیبخشید ، هم اینک این گنده لات ولایت هم اینچنین و بی پروا سخن پراکنی نکرده و علنآ از تروریسم دولتی بر ضذ دولتها و ملتهای منطقه سخن نمیگفت . خامنه ای مانند یک مار زخمی که در قمار هسته ای بازنده شد به دور خود میپیچد و میداند که همگان به ریش او و دیگر برادران قاچاقچی پاسدار میخندند و آنان را سکه یک پول میکنند . بهترین فرصت تاریخی جهت سرنگونی غده چرکین خاورمیانه فعلآ از دست رفت و باید دید آیا تعدادی عاقل در آمریکا میتوانند جلوی گنده لاتهای حکومتی ایران را گرفته و جلوی هوس بازی و ماجراجوئی حضرات در عراق و سوریه و یمن و بحرین و کویت و غیره .. را بگیرند یا خیر ؟

  • nader

    درکانادا بخاطر ۹۰۰۰۰ دلار دزدی کاررا به انتخابات دوباره کشانده اند. در حکومت اسلامی صدها نفررا اعدام و تیرباران و شکنجه و زندانی کردند و دست و پا شکستند و بریدند و اسید پاشی کردند و افراد را از پل و هتل و...به پایین پرتاب کردند و میلیارد میلیارد پول و دکل نفتی دزدیدند و در انتخابات رد صلاحیت و تقلب کردند و مسببین ارتقا و پاداش گرفتند!/ اینها را میخواهد ادامه دهد؟

  • بابک

    بله ! ایران اسلامی جای نفوذ روسیه و چین است. استکبار؟! روحیه استکباری؟! به کدامیک این عنوانها زیبنده تر است؟ اوباما یا خامنه ای ؟!