ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حشمت‌الله طبرزدی به دستور دادگاه انقلاب تهران ممنوع‌الخروج شده است

حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی و دبیر کل جبهه دمکراتیک ایران که پس از تحمل پنج سال زندان روز سه سه شنبه نهم تیرماه از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود به دستور دادگاه انقلاب تهران از کشور ممنوع‌الخروج شده است.

حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی و دبیر کل جبهه دمکراتیک ایران که پس از تحمل پنج سال زندان روز سه سه شنبه نهم تیرماه از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود، به دستور دادگاه انقلاب تهران از کشور ممنوع‌الخروج شده است.

حشمت‌الله طبرزدی در دهه ۱۳۶۰ از اعضای دفتر تحکیم وحدت بود. در آن سال‌ها او در نشریاتی چون «پیام دانشجو» از دیدگاه‌های رهبر جمهوری اسلامی حمایت می‌کرد و  در جبهه هواداران سرسخت آیت‌الله علی خامنه‌ای بود. طبرزدی اما به مرور و در ابتدای دهه هفتاد ابتدا نسبت به فساد گسترده مالی موجود در دستگاه‌های اجرایی شروع به اعتراض کرد و سپس در سال‌های پایانی دهه هفتاد به صف مخالفان جدی حکومت جمهوری اسلامی پیوست.
حشمت‌الله طبرزدی در گفت‌وگو با رادیو زمانه می‌گوید که قصد دارد موضوع ممنوع‌الخروجی خود را پیگیری و در صورت لزوم حتی «از طریق ارجاع پرونده به مجامع حقوقی و بین‌المللی، علیه رژیم جمهوری اسلامی» اقدام کند.
طبرزدی همچنین در این گفت‌وگوی رادیویی از قصد خود برای از سر گرفتن انتشار نشریه‌ی «پیام دانشجو» و مراجعه به  وزارت ارشاد سخن گفته و می‌گوید: «تصمیم دارم برای شرکت در انتخابات مجلس شورای ملی نام‌نویسی کنم.»
گفت‌وگوی رادیو زمانه با حشمت‌الله طبرزدی را بشنوید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ggg

    انتخابات مجلس شورای ملی? یعنی اقای طبرزدی نمیدانه نام رسمی این مجلس فرمایشی-نمایشی از سال 68 تغییر کرده! در جمهوری اسلامی-دیکتاتوری ولایی اخوندی-نظامی در ایران حاکمیت قانون جنگل و فساد و باند مافیایی است. با توجه انفعال و ترس و زبونی عموم و کلا فساد فرهنگی احاد ایرانیان تا نسل این حکومت اهریمنی ادامه میابد. تنها سرنگونگی این نظام از سوی خارج است حال میتون توسط امام زمان مدعای شیعیان باشه یا اتحادیه کشورهای دمکراتیک. از مردم ایران امیدی نیست