ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۴ نماینده مجلس خواهان محاکمه معاونان سعید مرتضوی شدند

۱۴ نماینده مجلس ایران از قوه قضائیه خواسته‌اند تا معاونان سعید مرتضوی، رئیس پیشین سازمان تأمین جتماعی نیز محاکمه شوند.

۱۴ نماینده مجلس ایران از قوه قضائیه خواسته‌اند تا معاونان سعید مرتضوی، رئیس پیشین سازمان تأمین جتماعی نیز محاکمه شوند.

حسین دهدشتی که یکی از این ۱۴ نماینده مجلس است، در این‌باره به روزنامه شرق گفته: «نقش معاونان مرتضوی در پرونده تخلف‌های تأمین اجتماعی پررنگ است و نمایندگان در این نامه از رئیس قوه قضائیه خواستار دادگاهی‌شدن معاونان سعید مرتضوی شده‌اند.»

به گفته دهدشتی، «خطایی نبوده که مرتضوی در تأمین اجتماعی مرتکب نشده باشد، رد مال و حبس به بخش کوچکی از جرائم او مرتبط می‌شود و پرونده تأمین اجتماعی هنوز در راه است.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه چند روز پیش در یک نشست خبری گفته بود سعید مرتضوی به «حبس و رد مال» محکوم شده است.

با این حال نادر قاضی‌پور، یکی دیگر از این ۱۴ نماینده گفته که این محکومیت مربوط به بخشی از «تخلفات» مرتضوی در تأمین اجتماعی است و پرونده تحقیق‌ و ‌تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی هنوز به دادگاه نرفته و پرونده در مرحله بازپرسی است.

حسین دهدشتی، بهروز نعمتی، نادر قاضی‌پور، عبدالله سامری، سعید زمانیان، امیرحسین قاضی‌زاده، محسن علیمردانی، مهدی عیسی‌زاده، محمدمهدی پورفاطمی، عباس قائید رحمت، ایرج عبدی، نعمت‌الله منوچهری، علیرضا محجوب و شهروز افخمی ١۴ عضو کمیته تفحص از تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

قاضی‌پور افزوده: «در صحبت‌هایی که نمایندگان تفحص‌کننده با بازپرس پرونده داشته‌اند، قرار بر این شده همه ابعاد تخلفات و جرائم انجام‌شده در تأمین اجتماعی، به‌ویژه تخلف‌های معاونان مرتضوی و هیأت‌مدیره سابق سازمان تأمین اجتماعی نیز به‌صورت ویژه بررسی شود.»

یکی دیگر از نمایندگان که خواسته نامش برده نشود، به شرق گفته: «مرتضوی کار خودش را خوب بلد است، هم حقوق خوانده و هم مدت‌ها دادستان بوده و به چم‌وخم‌های قضایی مسلط است. مردان نزدیک به او، ازجمله معاونان مرتضوی بدون شک نکات قابل تأملی برای دادگاه و مراجع قضائی دارند و باید این نکته را در نظر گرفت که معاونان به اندازه شخص مرتضوی به نکات و دررو‌ها واقف نیستند.»

مرتضوی در گزارش هیأت تحقیق و تفحص مجلس، به تخلفاتی چون دادن پاداش‌های هنگفت به مدیران ارشد و میانی تأمین اجتماعی و پرداخت پول‌های مشکوک به تعداد قابل توجهی از مقامات دولتی و نمایندگان متهم شده است. طبق این گزارش، سعید مرتضوی به ۳۷ نماینده مجلس در مجموع ۱۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌عنوان هدیه پرداخته است.

مرتضوی همچنین به فروش غیرقانونی ۱۳۸ شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» به بابک زنجانی متهم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    مرتضوی هم دستگاه ریش تراش دزدیده بود! سعید مرتضوی از اتهام معاونت در قتل در پرونده جنایت کهریزک تبرئه شد!! یادآوری: به دنبال حمله وحشیانه نیروهای لباس‌شخصی در تیرماه 78 به خوابگاه دانشجویان، نیروی انتظامی هم وارد خوابگاه می‌شود و با دانشجویان برخورد می ‌کند. دو سال پس از این رویداد، قوه ‌قضاییه، پاسدار جنایتکار نظری، فرمانده نیروی انتظامی وقت را تبرئه کرد و فقط یک سرباز به نام اروجعلی ببرزاده به‌‌ دلیل دزدیدن یک دستگاه ریش ‌تراش محکوم شد. قاضی پرونده سعید مرتضوی گفت: مرتضوی از اتهام معاونت در قتل و ارائه گزارش خلاف واقع تبرئه شد. محمدرضا محمدی‌کشکولی، قاضی پرونده سعید مرتضوی که رسیدگی به پرونده‌های مربوط به شکایت سازمان تأمین اجتماعی و موضوع کهریزک را برعهده دارد، به خبرگزاری تسنیم گفت: سعید مرتضوی در رابطه با شکایت سازمان تأمین اجتماعی، به رد مال و یکسال حبس محکوم شده که شش ماه آن تعلیقی است!!. وی ادامه داد: همچنین در رابطه با معاونت در قتل و گزارش خلاف واقع در پرونده کهریزک، مرتضوی تبرئه شده است.!!