ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: گزارش آسوشیتدپرس درباره پارچین گمانه‌زنی است

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، گزارش آسوشیتدپرس در مورد توافق محرمانه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره بازرسی از سایت پارچین را یک «گمانه‌زنی» دانست.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، گزارش آسوشیتدپرس در مورد توافق محرمانه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره بازرسی از سایت پارچین را یک «گمانه‌زنی» دانست.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، کمالوندی گفت: «آژانس تاکنون به تعهداتش در مورد حفظ اسناد و اطلاعات محرمانه توافق دوجانبه با کشورمان پایبند مانده و اقدامی که حاکی از نقض این تعهدات باشد صورت نگرفته است.»

آسوشیتدپرس روز گذشته، چهارشنبه ۱۹ اوت / ۲۸ مرداد، گزارشی منتشر کرد مبنی بر این‌که بر اساس یک موافقت‌نامه محرمانه بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران، جمهوری اسلامی برای بازرسی از پارچین می‌تواند از کارشناسان خودش استفاده کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: «در برنامه همکاری ایران و آژانس برای حل‌وفصل موضوعات گذشته، ملاحظات کشورمان مد نظر قرار گرفته است و این برنامه به خوبی پیش می‌رود.»

آسوشیتدپرس گفته بود چنین توافق محرمانه‌ای میان ایران و آژانس بر رأی کنگره آمریکا که در حال بررسی توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی است، تأثیر می‌گذارد.

کاخ سفید در واکنش به این گزارش گفته است که به کار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتماد دارد.

سایت پارچین در جنوب شرقی تهران از جمله مراکزی است که ظن فعالیت‌هایی با هدف نظامی در آن می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    شاهکار آقای اوباما: میش را به گرگ سپردن! خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که یک موافقتنامه محرمانه میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و رژیم ایران، به این رژیم اجازه خواهد داد از کارشناسان خود برای بازرسی از مرکز پارچین، که گفته می شود محل تحقیق در مورد ساخت سلاح اتمی بوده، استفاده کند. گزارش های تایید نشده قبلی حاکی بود که ممکن است به رژیم ایران اجازه داده شده باشد خود از پارچین نمونه برداری کند تا بعد توسط بازرسان آژانس سازمان ملل تجزیه و تحلیل شود. گزارش مورد ادعای این خبرگزاری آمریکایی موجب واکنش شدید نمایندگان کنگره آمریکا شده است و منتقدان توافق هسته ای از جمله اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواسته اند تا فقط بازرسان بین المللی اجازه بازرسی و نظارت بر تاسیسات هسته ای رژیم ایران را داشته باشند. وی گفت: کنگره باید بررسی کند که آیا این ترتیبات و برنامه‌ریزی‌های بی‌سابقه مانع از تقلب رژیم ایران می‌شود یا خیر. این مسخره و یک کار بیهوده است. (بازرسی از تأسیسات پارچین توسط بازرسان رژیم ایران). از سوی دیگر، جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از دولت اوباما خواست که به رژیم ایران برای بازرسی از تأسیساتش اعتماد نکند. وی در این باره گفت: به چه دلیل باید به رژیم ایران اعتماد کرد که در یک سایت نظامی که تلاش به مخفی کردن آن کرده، بازرسی های هسته‌ای صورت دهد؟ سناتور جان کرونین نیز در این باره گفت: دادن مجوز به رژیم ایران برای بازرسی از تأسیساتش کاری بسیار احمقانه است، این موضوع تنها نگرانی‌ مردم آمریکا از توافق با رژیم ایران را بیشتر می‌ کند. سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز گفت: اینگونه توافقات غیرمعمول هرگز توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام نشده و نشان‌دهنده این است که مذاکره‌کنندگان دولت آمریکا تلاش زیادی برای همساز کردن خود با رژیم ایران انجام داده‌اند، در صورتی ‌که دولت اوباما به ‌طور مکرر اطمینان می‌داد که این توافق بر اساس اعتماد نخواهد بود