ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌سوزی در ده‌ها هکتار از جنگل‌های گیلان‌غرب و سردشت

۴۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گیلان‌غرب در استان کرمانشاه و پنج هکتار از جنگل‌های سردشت در استان آذربایجان غربی، در آتش سوختند.

۴۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گیلان‌غرب در استان کرمانشاه و پنج هکتار از جنگل‌های سردشت در استان آذربایجان غربی، در آتش سوختند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، آتش‌سوزی از ظهر روز پنج‌شنبه ۲۹ مرداد بخش‌های وسیعی از مناطق جنگلی گیلان‌غرب را فرا گرفت و مناطق جنگلی دهستان‌های حیدریه و چله در ارتفاعات کچل و برکبود گیلان‌غرب در آتش سوخت.

کرم محمدی، فرماندار گیلان‌غرب شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد که این آتش‌سوزی پس از ۹ ساعت مهار شده است.

او خسارت‌های واردشده به مناطق جنگلی گیلان‌غرب را معادل سه میلیارد ریال عنوان کرد.

از ابتدای مردادماه جاری ۱۱ مورد آتش‌سوزی در مناطق مختلف گیلان‌غرب رخ داده که تاکنون به بیش از ۷۵ هکتار از جنگل‌ها آسیب رسانده و حدود ۶۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

گیلان‌غرب چهارمین شهرستان جنگلی استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

همچنین در ادامه روند آتش‌سوزی در جنگل‌های سردشت، پنج هکتار دیگر از این جنگل‌ها از حدود ساعت ۱۵ پنج‌شنبه طعمه حریق شد و در آتش سوخت. دلیل این آتش‌سوزی معلوم نیست.

به‌گفته رحمان امینی، مسوول اداره آتش‌نشانی سردشت، این آتش‌سوزی‌ها در سه نقطه از جمله پایین‌دست و شمال شرق شهر و جنگل‌های حاشیه روستای شیناوه و همچنین جنگل و مزارع بالادست روستای نلاس روی داده است.

آتش‌سوزی جنگل‌های سردشت پس از چهار ساعت مهار شده است.

دوشنبه هفته جاری نیز بنابه دلایلی نامعلوم چهار هکتار از نواحی جنگلی سردشت طعمه حریق شده بود.

این چندمین حادثه آتش‌سوزی در سال جاری است که در مناطق جنگلی سردشت در این منطقه به وقوع می پیوندد.

۸۰ هزار هکتار از ۱۱۰ هزار هکتار محدوده جنگلی آذربایجان غربی در سردشت واقع شده که این جنگلها به عنوان محل آغاز رویش جنگل‌های زاگرس نیز معرفی می‌شوند.

شمار آتش‌سوزی جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی ایران در بهار و تابستان افزایش پیدا می‌کند. با این حال سازمان‌های دولتی امکانات لازم را برای خاموش کردن آتش در اختیار ندارند. امکانات سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین سازمان جنگل‌ها و مراتع در ایران بسیار ناچیز است و محیط‌بانان گاهی با سطل و دبه‌های آب به خاموش کردن آتش می‌پردازند.

مساحت جنگل‌های ایران بین ۱۱ تا ۱۴ میلیون هکتار برآورد شده است. مسئولان سازمان جنگل‌ها می‌گویند در یک دهه گذشته بیش از ۱۴‌هزار فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های ایران رخ داده که در مجموع به ۱۵۰ هزار هکتار از سطح عرصه‌های طبیعی کشور خسارت وارد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.