ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست پناهندگی ۱۳۰۰ کودک تنها از سوئد، در دو هفته

ورود کودکان پناهجوی تنها به سوئد از ۴۰ نفر در هفته به ۴۰ نفر در روز رسیده است.

تعداد کودکانی که به عنوان پناهجو و به تنهایی از دولت سوئد درخواست پناهندگی کرده‌اند، در دو هفته گذشته به حدود ۱۳۰۰ نفر رسیده است.

عکس تزیینی است

رادیو سوئد با انتشار این خبر گزارش کرده است که مقام‌های دولت سوئد این شرایط را "حالت فوق‌العاده" توصیف کرده‌اند و از همه افراد، گروه‌ها و نهادهای مسئول و شهرداری‌ها در مناطق مختلف خواسته‌اند تا برای مدیریت این وضعیت تلاش و همکاری کنند.

در گزارش بخش فارسی رادیو سوئد آمده است: «به دنبال گزارش موج بی‌سابقه ورود کودکان تنهای پناهجو به سوئد، کمون‌های سوئد تحت فشار قرار گرفته‌اند تا برای مواجهه با این وضعیت دست به کار شوند.»

پیشتر نیز گزارش شده بود که ورود کودکان پناهجوی تنها به سوئد از ۴۰ نفر در هفته به ۴۰ نفر در روز رسیده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط اداره مهاجرت سوئد، در دو هفته منتهی به هجدهم آگوست، شمار کودکانی که به تنهایی در شهر مالمو در جنوب سوئد درخواست پناهندگی کرده‌اند، به شدت بالا رفته‌است. حدود نیمی از کودکان پناهجوی تنها، از طریق این شهر وارد سوئد می‌شوند

الیزابت ملین، مدیر انجمن رفاه اجتماعی، در گفت‌و‌گو با یک روزنامه سوئدی (سونسکا داگ بلادت)، بروز وضعیت اضطراری در مورد بالا رفتن شمار کودکان پناهجوی تنها را تایید کرده است. او از دولت سوئد خواسته است که در این زمینه، مسئولیت‌های بیش‌تری بر عهده بگیرد.

سازمان نجات کودکان هم از مقام‌های دولتی خواسته است که برای رسیدگی به این مساله، "همین حالا" دست به کار شوند.

از سوی دیگر، بر مبنای آمارهای ارائه شده توسط اداره مهاجرت، از سال ٢٠١٢ تا ماه فوریه سال جاری میلادی، ٩٠ کودک "زیر ١٢سال" در سوئد ناپدیدشده‌اند که از میان آن‌ها، حدود ٣٠ کودک زیر  شش سال داشته‌اند. بر اساس همین آمار، در سال گذشته میلادی، ٣٧٤ کودک در سوئد ناپدید شده‌اند که به گزارش رادیو سوئد، «این عدد در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. این تعداد به معنی این است که سال گذشته هر روز یک کودک ناپدید شده است.»

بیش‌ترین تعداد ناپدید‌شدگان، ١٥ تا ١٧ سال داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    وقتی همه دولت ها با آمریکا همگام شدند که صدام را بیرون کنند و پایان تاریخ را اعلام کردند و خوشحال بودند که دنیا را غارت خواهند کرد باید به آن هم فکر می کردند که باجنگ های ساختگی عده ای هم آواره خواهند شد و به کشور های دنیا سرازیر خواهند شد و الان همان باید به آنها امکان زندگی بدهند،تمام دنیا می دانند که عامل این جنایت ها را آمریکا و کشور های عضو ناتو انجام می دهند.