ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات پارلمانی ترکیه اول نوامبر برگزار می‌شود

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به‌طور رسمی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی ترکیه در روز اول نوامبر / ۱۰ آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به‌طور رسمی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی ترکیه در روز اول نوامبر / ۱۰ آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رجب طیب اردوغان روز دوشنبه با رئیس پارلمان ملاقات خواهد کرد تا در مورد تدارکات لازم برای برگزاری انتخابات با او گفت‌وگو کند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اردوغان روز جمعه ۲۱ اوت / ۳۰ مرداد ضمن اعلام این خبر گفت که دولت انتقالی تشکیل خواهد شد و تا آن تاریخ کشور را اداره خواهد کرد. تشکیل دولت انتقالی می‌تواند در صورت نیاز از نیروهایی تشکیل شود که در پارلمان حضور ندارند.

حزب حاکم «عدالت و توسعه» در انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن اکثریت مطلق خود را از دست داد. پس از آن مذاکرات با حزب چپ میانه «جمهوری خلق» و راست ملی‌گرای «حرکت ملی» برای تشکیل دولت ائتلافی شکست خورد و چگونگی تشکیل دولت به رجب طیب اردوغان واگذار شد.

روز چهارشنبه احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه حکم تشکیل دولت را به اردوغان بازگرداند.

حزب «عدالت و توسعه» امیدوار است که در انتخابات جدید پارلمانی بتواند اکثریت مطلق را بار دیگر به‌دست آورد. نیروهای اپوزیسیون و منتقدانِ اردوغان می‌گویند او دقیقاً این هدف را دنبال می‌کرده است.

در آخرین نظرسنجی‌ها آرای حزب اردوغان از ۴۲ درصد به ۴۳ درصد رسیده است و این برای در دست گرفتن قدرت به تنهایی کافی است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که روز دوشنبه با رئیس پارلمان ملاقات خواهد کرد تا در مورد تدارکات لازم برای برگزاری انتخابات با او گفت‌وگو کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.