ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به کاروان نظامی ژنرال دوستم

شهزاده سمرقندی- گروه مسلحی به معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و نیروهایش در راه بازگشت از جنگ با طالبان حمله کرده‌ است. در این حمله ۸ نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شده‌اند.

رسانه های محلی افغانستان گزارش می‌دهند که روز جمعه ۲۱ اوت، به کاروان نظامی ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رياست جمهوری در ولایت بادغیس حمله شده است. گروهی از افراد مسلح در راه برگشت او و نیروهایش از نبرد با طالبان در فاریاب به آنها حمله کرده‌اند.

سزده تن از شوریشیان مسلح حمله‌ور به کاروان ژنرال دوستم

هرچند آسیبی به ژنرال دوستم نرسیده اما درگیری بین مهاجمان و نیروهای دوستم موجب کشته شدن هشت نفر و زحمی شدن ۱۳ نفر دیگر شده است.

ژنرال دوستم مدتی‌ست که با وجود مخالفت شماری از نمایندگان پارلمان، شخصا عازم شمال افغانستان شده و با نیروهای طالبان در نبرد است. این اقدام  ژنرال دوستم از جانب بسیاری از مردم محلی به عنوان یک حرکت قهرمانانه قلمداد شده، اما گروهی نیز انتقاد می‌کنند که او نه برای مقابله با طالبان بلکه برای سرکوب مردم پشتون به شمال افغانستان رفته است.

مسعود کریم رجبی، از روزنامه‌نگاران محلی در مزار شریف به رادیو زمانه می‌گوید این حمله از رسانه‌های محلی فوری پوشش داده شد و بسیاری‌ را نگران کرد.

کاروان نظامی ژنرال دوستم در جاده بادغیس در شمال افغانستان

در صفحه فیسبوک ژنرال دوستم نیز ویدیوی درگیری نیروهای همراه او با گروه مسلح حمله‌کننده منتشر شده است. عکس‌هایی از کشته‌شدگان و مجروحان و اسیران نیز انتشار یافته است.

حمله به کاروان نظامی ژنرال دوستم زمانی اتفاق می‌افتد که او بعد از آزادسازی بخش‌هایی از منطقه فاریاب خطاب به مردم شمال افغانستان گفت: «ما که جان خود را به کف دست گرفتیم و آمدیم امنیت آوردیم برای شما، شما هم اولادهای خود را به مکتب روان کنید که تعلیم کنند.»

گفت‌وگو با مسعود کریم رجبی  را بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.