ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نقش «تخریبی» صدا و سیما در معرفی وکلا به مردم

در گفت‌‌وگو با فریده غیرت، عضو کانون وکلا

محمد تنگستانی – فریده غیرت، یکی از اعضای کانون وکلا می‌گوید برخی رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما تعمداً شخصیت وکلا را «بد» جلوه می‌دهند.

فریده غیرت، یکی از اعضای کانون وکلا می‌گوید برخی رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما تعمداً شخصیت وکلا را «بد» جلوه می‌دهند. بحث بر سر چهره‌ای‌ست که از یک وکیل در مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» ارائه شده است. وکیل در این مجموعه تلویزیونی دسیسه می‌کند و کانون خانوادگی یک شخص مؤمن، نجیب و مریض‌احوال به نام محمد را که دلباخته همسرش لیلاست، و متولی یک امام‌زاده است به هم می‌زند.

گروهی از وکلای دادگستری، چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه در اعتراض به چهره‌ «بد و پلید»ی که از وکلا به عنوان مدافعان حقوق شهروندی مردم در این مجموعه تلویزیونی ارائه شده، نامه‌ای به محمد سرفراز، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشتند.

وکلای معترض از رییس صدا و سیما خواسته‌اند که مانع از ادامه پخش سریال «تنهایی لیلا» شود.

محمد حسین لطیفی، کارگردان این مجموعه تلویزیونی پیش از این مستند تبلیغاتی علی اکبر ولایتی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را تهیه کرده بود. او در پاسخ به وکلای معترض، نامه آن‌ها به رییس صدا و سیما را بی‌اهمیت خوانده و گفته است سریال او از مجراهای ممیزی در صدا و سیما عبور کرده و حالا دیگر لازم نیست پاسخگوی کسی باشد.

حامد عنقا نویسنده «تنهایی لیلا» درباره اعتراض کانون وکلا به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته است: «شاید اگر کانون وکلا خودشان بیایند و درباره تخلفات قضایی وکلا اطلاع‌رسانی کنند، بسیاری از سوءتفاهم‌ها برطرف شود.»

با فریده غیرت، یکی از اعضای کانون وکلا درباره نامه اعتراضی وکلا به محمد سرفراز، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت‌و‌گو کرده‌ایم:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    غکس العمل پزشکان و وکلا وحتی مردم معمولی از هر قشر و طبقه ای در ایران در مقابل کوچکترین انتقادی واقعا روشنگر سطح نازل فرهنگ کشورمان است .باید این سئوال رو ازشان پرسید آیا ما از هر شغلی که باشیم مقدس هستیم و از خطا و گناه مبرا؟ اگر از وکیل و پزشک و کارمند بانک و یا معلم و کارگر و کشاورز و لر و ترک و فارس و کرد و گیلانی و یا رابطه بین زن و مرد یا کوچک وبزرگ ووو فیلم درست نکنند پس ازچی فیلم میشه درست کرد که به قبای کسی بر نخوره؟