ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگل‌های «رومشگان» در لرستان دچار آتش‌سوزی شد

جنگل‌های «رومشگان» در جنوب غرب استان لرستان از عصر روز یکشنبه اول شهریور دچار آتش‌سوزی شده و همچنان ادامه دارد.

جنگل‌های «رومشگان» در جنوب غرب استان لرستان از عصر روز یکشنبه اول شهریور دچار آتش‌سوزی شده و همچنان ادامه دارد.

محمد محمدی‌نژاد، فرماندار شهرستان رومشگان امروز دوشنبه دوم شهریور به خبرگزاری مهر گفته که این آتش‌سوزی از سمت رومشگان مهار شده ولی به دلیل وزش باد این آتش‌سوزی به سمت پلدختر در حال پیش‌روی است و به دلیل «صعب‌العبور» بودن منطقه به «سختی» می‌توان آتش را مهار کرد.

به گفته او، علت این آتش‌سوزی «عامل انسانی» بوده است.

بر پایه این گزارش، صد‌ها تن از دوستداران محیط زیست با همراهی مسئولان منابع طبیعی و دیگر ارگان‌های دولتی در حال مهار آتش هستند.

وسعت آتش‌سوزی‌ها در استان لرستان از ۵۸۰ هکتار در سال گذشته، به ۱۸۰۰ هکتار در سال جاری رسیده است. به گفته محمد قاسمی، دبیر کارگروه صیانت از جنگل‌های لرستان سالانه ۱۲ هزار هکتار از جنگل‌های این استان نابود می‌شود.

«اختلاف کشاورزان و دامداران، بی‌احتیاطی گردشگران و آتش زدن «پس چر مزارع» از عوامل آتش‌سوزی‌ها در سطح جنگل‌ها و مراتع استان لرستان به شمار می‌رود.

قاسم سبزعلی، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع چندی پیش گفته بود آتش‌سوزی‌ها در چهار ماهه ابتدای سال جاری هم از نظر تعداد و هم وسعت نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته سبزعلی، استان‌های فارس، خوزستان، لرستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و گلستان بیشترین آتش‌سوزی جنگل‌ها را در سال جاری تا کنون داشته‌اند.

شمار آتش‌سوزی جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی ایران در بهار و تابستان افزایش پیدا می‌کند. با این حال سازمان‌های دولتی امکانات لازم را برای خاموش کردن آتش در اختیار ندارند. امکانات سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین سازمان جنگل‌ها و مراتع در ایران بسیار ناچیز است و محیط‌بانان گاهی با سطل و دبه‌های آب به خاموش کردن آتش می‌پردازند.

مساحت جنگل‌های ایران بین ۱۱ تا ۱۴ میلیون هکتار برآورد شده است. مسئولان سازمان جنگل‌ها می‌گویند در یک دهه گذشته بیش از ۱۴‌هزار فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های ایران رخ داده که در مجموع به ۱۵۰ هزار هکتار از سطح عرصه‌های طبیعی کشور خسارت وارد کرده است.

آتش‌ سوزی، جنگل لرستان

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.