ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: سه هزار پناهجو به مقدونیه هجوم خواهند برد

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده نزدیک به سه هزار پناهجو به مقدونیه هجوم آورند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده نزدیک به سه هزار پناهجو به مقدونیه هجوم آورند.

پناهجویان در مرز یونان و مقدونیه

به‌گزارش رویترز، ملیسا فلمینگ، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز سه‌شنبه ۲۵ اوت / ۳ شهریور با اشاره به ادامه خشونت‌ها در عراق و سوریه و بدتر شدن شرایط زندگی پناهندگان سوری در ترکیه، اردن و لبنان، گفت: «ما انتظار نداریم در ماه‌های آینده موج پناهجویی فروکش کند.»

فلمینگ افزود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید «توزیع عادلانه» متقاضیان پناهندگی را تضمین کنند.

او گفت: «ما صادقانه بر این باوریم که اگر تدابیر درست اتخاذ شود اروپا می‌تواند قابوضعیت را اداره کند.»

اتحادیه اروپا در حال حاضر با موج تاریخی ورود پناهجویان از آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا مواجه است. آن‌ها برای رسیدن به یک زندگی بهتر و امن‌تر می‌خواهند خود را از طریق یونان و کشورهای بالکان به اروپای غربی برسانند.

سازمان‌های امدادرسان از وضعیت اسفناک پناهجویان در منطقه مرزی یونان – مقدونیه خبر می‌دهند. هزاران پناهجو ابتدا خود را به جزایر یونان می‌رسانند و سپس از راه مقدونیه، صربستان و مجارستان قصد ورود به اروپای غربی را دارند.

روز دوشنبه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرد تا درباره وضعیت پناهجویان در اروپا به گفت‌وگو بنشینند.

آلمان و فرانسه بر سیاست مشترک اتحادیه اروپا و سیستم پناهندگی واحد در پیوند با پناهجویان تأکید کرده و خواهان معیار واحدی نسبت به «کشور امن مبدا» در کل اروپا شدند.

مرکل و اولاند گفتند که با دسته‌بندی کشورهای مبدا، آن دسته از متقاضیان پناهندگی که از مناطق امن آمده‌اند، به سرعت به کشور خود بازگردانده می‌شوند و این امکان به پناهجویان دیگری که از کشورهای درگیر جنگ می‌آیند داده می‌شود تا هر چه سریع‌تر به وضعیت‌شان در اروپا رسیدگی شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تیتر اشتباه است و با این حجم ورود پناهجو به اروپا منظور سیصد هزار نفر میباشد نه سه هزار نفر .