ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه جریان اصولگرایی همایش استانی برگزار می‌کنند

مصباح، موحدی کرمانی و یزدی به‌عنوان "فصل‌الخطاب" اصولگرایان معرفی شده‌اند. مرتضی آقاتهرانی از تشکیل دبیرخانه موتلفه، ایثارگران و جبهه پایداری برای تدوین چارچوب‌های اصولگرایی خبر داد.

مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری از تشکیل دبیرخانه پایداری، موتلفه و ایثارگران برای تدوین چارچوب‌های مشترک اصولگرایی خبر داد. مصباح، موحدی کرمانی و یزدی، سه روحانی تندرو و محافظه‌کار‌، به عنوان "فصل‌الخطاب" اصولگرایان معرفی شده‌اند.

مرتضی آقا تهرانی می‌گوید اصولگرایان تا کنون ۵۰۰ ساعت جلسه مشترک برگزار کرده‌اند و می‌خواهند متدی را برای وحدت و هماهنگی با یکدیگر پیدا کنند. دبیرکل جبهه پایداری عنوان کرده که محور توافق‌های کنونی نزد اصولگرایان "حفظ نظام"، "ارزش‌‌های انقلاب" و "اطاعت از ولی‌فقیه" است.

رسانه‌های ایرانی سه‌شنبه سوم شهریور، از نشست مشترک مصباح، یزدی و موحدی کرمانی در قم به منظور تبادل نظر پیرامون وحدت جریان اصولگرایی خبر داده بودند. خبرگزاری «تسنیم»، چهارشنبه چهارم شهریور به نقل از آقا تهرانی نوشت یکی از موارد مورد توافق مؤتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران، در راس بودن مصباح، یزدی و موحدی کرمانی است تا در صورت بروز اختلاف، "فصل‌الخطاب" باشند.

خبرگزاری تسنیم می‌نوبسد همایش استانی جبهه پایداری، حزب موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و رهپویان، پنج‌شنبه ۵ شهریور در تهران برگزار می‌شود.

اصولگرایان در حالی شروع به ساماند‌هی نیروهای خود کرده‌اند که در انتخابات ۱۳۹۲ نتوانستند نامزد واحدی معرفی کنند و از آن زمان به بعد دچار تشتت و تفرقه‌اند. آنها برای انتخابات ۹۴ نیز به مراتب از اصلاح‌طلب‌ها عقب‌‌ترند که زودتر به میدان آمده‌اند. تشکل‌های اصلاح‌طلبی، تحرکات خود برای ورود به انتخابات را عملا از زمستان ۹۳ و با برگزاری همایشی در تهران آغاز کردند.

از زمان انتخاب روحانی به این سو، تشکل‌های اصلاح‌طلبی در حال احیا و تقویت خود بوده‌‌اند و همایش سه جریان اصولگرایی، یک هفته پس از کنگره «حزب اتحاد مردم ایران اسلامی» برگزار می‌شود. مجید انصاری، معاون پارلمانی حسن روحانی، دوشنبه دوم شهریور در مصاحبه با وب‌سایت "کلمه" گفته بود اصلاح‌طلبان سرگرم جلسات مشورتی هستند تا با لیست واحدی به میدان بیایند.

اصلاح‌طلب‌ها در آماده سازی خود برای ورود به انتخابات مجلس دهم، بحث نظارت استصوابی و دخالت شورای نگهبان در تایید یا رد صلاحیت کاندیداها را نیز به جریان انداخته‌اند.

تاکید دولت روحانی بر اولویت نقش هیات‌های اجرایی در مقایسه با نقش نظارتی شورای نگهبان با واکنش محافظه‌کاران، دستگاه قضایی و مقامات نظامی و سپاهی مواجه شده‌ است. روحانی روز ۲۸ مرداد در جمع استانداران کشور گفته بود که مجلس آینده به یک حزب و جناح تعلق نخواهد داشت.

انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه، بزنگاه بسیار مهمی در صحنه سیاست ایران خواهد بود و شکاف ناشی از انتخابات ۹۲ و توافق هسته‌ای در جناح‌های مختلف را تشدید خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.