ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تولید سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در ایران

علی رجبی، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ایران می‌گوید سالانه در این کشور بیش از ۵۰۰ میلیون تن گاز گلخانه‌ای تولید می‌شودکه این رقم تا ۱۰ سال آینده به دو میلیارد تن خواهد رسید.

علی رجبی، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ایران می‌گوید سالانه در این کشور بیش از ۵۰۰ میلیون تن گاز گلخانه‌ای تولید می‌شودکه این رقم تا ۱۰ سال آینده به دو میلیارد تن خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، علی رجبی روز چهارشنبه چهارم شهریور در یک نشست گفته که ایران در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای به ویژه کربن «وضعیت مناسبی ندارد.»

به گفته او، دنیا در حال برنامه‌ریزی و حرکت به سمت کاهش گازهای گلخانه‌ای است و ایران هم باید بر این اساس «متعهد به اجرای برنامه‌هایی در این راستا باشد» تا انتشار این گاز‌ها را کاهش دهد.

گازهای گلخانه‌ای که عبارتند از بخار آب، دی اکسید کربن، متان، اکسید نیتروژن، و اوزون؛ باعث گرمایش زمین می‌شوند. سه گروه عمده تولید گازهای گلخانه‌ای شامل نیروگاه‌های تولید برق، حمل و نقل جاده‌ای و استفاده از اتومبیل، کامیون و اتوبوس برای حمل و نقل مسافری و بار و پالایشگاه‌های تولید نفت و گاز می‌باشد.

۷۰ درصد از سهم ایران در تولید گازهای سمی مرتبط با بخش حمل و نقل جاده‌ای و همچنین سوزاندن گاز طبیعی است و بقیه مرتبط با تولید نفت و گاز.

بر پایه گزارش مؤسسه‌های تحقیقاتی، ایران جزو ۱۰ کشور نخست جهان است که بیشترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را در نتیجه مصرف انرژی به خود اختصاص داده‌‌اند.

با این حال از دو سال گذشته و با روی کارآمدن حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، دولت او اجرای طرح‌هایی را برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در پیش گرفته است.

طرح‌هایی از قبیل ۲۰۰ پروژه مدیریت زیست‌محیطی خلیج ‌فارس که قرار است حداکثر تا سال۲۰۲۰، ۷۰ درصد از آلودگی‌های نفتی در هوا، دریا و زمین را کاهش دهد.

از دیگر طرح‌ها می‌توان به اجرای دقیق استاندارد تصفیه‌خانه‌های نفتی، تدوین طرح سه‌گانه برای توقف سوزاندن گازهای مشعل و از همه مهم‌تر بهینه کردن کیفیت بنزین اشاره کرد.

افزون بر این دولت ایران برنامه‌ای تحت عنوان «اقتصاد کم کربن» تدوین کرده که تا سال ۲۰۲۰ میلادی باید عملیاتی شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.