ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بيشترين اجاره در ايران ۵۴۷ برابر كمترين اجاره‌بهاست

متوسط قيمت اجاره هر متر مربع واحد مسكونی در ايران به بیش از ٦٩٠٠ تومان رسیده است.

متوسط قيمت اجاره هر متر مربع واحد مسكونی در ايران به بیش از ۶۹۰۰ تومان رسیده است.

روزنامه اعتماد، با اعلام این خبر افزوده است، به اين ترتيب نرخ اجاره يک واحد ۵۰ متری در هر ماه حدود ۳۴۵ هزار تومان خواهد شد با در نظر گرفتن این امر که محاسبه نرخ اجاره‌بها، با احتساب وديعه مسكن صورت گرفته است.

این در حالی است كه حداقل دستمزد در ایران حدود ٧١٢ هزار تومان برآورد شده است.

سال گذشته متوسط اجاره‌بها در کشور نسبت به سال ۹۲، ۸.۱۲ درصد افزایش داشته است.

در این میان، متوسط نرخ اجاره‌بها در تهران بالاتر از متوسط کشوری است. نرخ اجاره هر مترمربع مسكن در استان تهران به‌طور متوسط كمی بيش از ۱۶ هزار تومان برآورد شده است.

مرکز آمار ایران نرخ اجاره در سال ١٣٩٣ را برابر با ١٧٠ تومان به ازای هر مترمربع و بالاترين نرخ اجاره را به ازای هر مترمربع بالاتر از ٩٣ هزار تومان اعلام كرده است.

ميزان اجاره‌بها در پنج استان صدرنشين گرانی و مقايسه قيمت با سال‌های قبل

به اين ترتيب بيشترين اجاره در ايران ۵۴۷ برابر كمترين اجاره‌بهاست. اين امر نشان‌دهنده تفاوت قابل توجه وضعيت ساختمان‌ها در گران‌ترين و ارزان‌ترين ملک اجاره شده در ايران است.

ارزان‌ترين واحد مسكونی اجاره شده در استان قزوين و گران‌ترين واحد مسكونی اجاره شده در استان تهران واقع شده است. کم‌ترین متوسط نرخ اجاره‌بها نیز مربوط به استان چهار محال و بختياری است.

در ايران برخلاف بسياری از كشورها وديعه‌ای نيز برای اجاره مسكن دريافت می‌شود. در برخی موارد خانه به صورت رهن كامل و در برخی موارد با تركيبی از رهن و اجاره ماهانه در اختيار مستأجران قرار می‌گيرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.