ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی درباره "حصر": میوه را نباید زود چید

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در نشست رسانه‌ای خود در پاسخ به سئوالی درباره حصر مخالفان گفت این موضوع را نباید زیاد تکرار کرد چون کسی سودی نخواهد برد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در نشست رسانه‌ای خود در پاسخ به سئوالی درباره حصر مخالفان گفت این موضوع را نباید زیاد تکرار کرد چون کسی سودی نخواهد برد.

حسن روحانی: این‌که موضوعی را تبدیل کنیم به یک مسأله دائم در کشور، کسی سود نمی‌برد

حسن روحانی در این نشست که روز شنبه ۷ شهریور / ۲۹ اوت برگزار شد درباره وعده انتخاباتی خود مبنی بر آزادی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران جنبش موسوم به سبز از حصر خانگی سخن گفت.

او در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه مردم‌سالاری که از او خواسته بود نه با «زبان دیپلماتیک» بلکه «واضح و روشن» در این‌باره پاسخ دهد، گفت: «این‌که موضوعی را تبدیل کنیم به یک مسأله دائم در کشور، کسی سود نمی‌برد این وسط. چه خاصیتی دارد. باید تلاش کنیم قانون اجرا شود.»

موسوی، کروبی و رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برند اما تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و محکومیتی دریافت نکرده‌اند.

رئیس‌جمهور ایران افزود: «اقتدار یک نظام و دولت این است که بتواند سریع‌تر مسائلش را نهایی کند. مثل همین برنامه هسته‌ای.»

او گفت پیش از این نیز در این‌باره گفته بوده که «برخی مسائل هست که کار دولت نیست و دولت به تنهایی نمی‌تواند انجام دهد اما دولت می‌تواند مقدمات و شرایط امر را فراهم کند. »

رئیس‌جمهور ایران «زبان دیپلماتیک» را بار دیگر به‌کار برد و گفت: «لازم نیست همه چیز را اعلام کنیم. میوه را نباید زود چید. خیلی مسائل مهم در این کشور داریم.»

آذرماه سال گذشته مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران گفته بود حصر خانگی رهبران جنبش سبز به شورای‌ عالی امنیت ملی مربوط است و تاکنون این موضوع در دولت یازدهم مطرح نشده است.

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، بسیاری این امید را داشتند که دولت یازدهم در جهت حل موضوع حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد تلاش کند اما با گذشت بیش از دو سال از عمر دولت روحانی این خواسته همچنان تحقق نیافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    مردم عراق و لبنان و ایران و سوریه که حکومت اسلامی ایران در آنها دست دارند  از فساد و چماق حکومت خسته شده اند....

  • faryad

    کلید بنفش زنگ زد؟!

  • بهنام

    به به جوکهای جدید از کلاغ بنفش . واقعآ مسخره و خنده دار است ( میوه را نباید زود چید ) راست میگوید خوب ، حالا چه عجله ایست ، مسئله هسته ای هم که هنوز حل نشده و تازه بعد از ( پانزده سال ) یک توافق نیم بند امضا نشده حاصل شده که نه به باره و نه به دار . اینها هم باید تاوان کارهای جنایت بار گذشته خود را پس دهند ، بنا بر این هیچ عجله ای نیست . امروز هم در خبرها آمده بود که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از این خائنین وطن فروش و سرسپرده شیطان بزرگ خواهش کرده که امیر حکمتی را آزاد کنند ولی بنده خدا نمیداند که ( میوه را نباید زود چید ) و نباید زیاد تکرار کرد چون ( کسی سودی نمیبرد ) به امید سرنگونی ولایت فقیه و نابودی اسلام و ملایان متحجر وابسته به آن .