ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام قضایی: افزایش طلاق در کرمان نگران‌کننده است

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان افزایش طلاق در این استان را «نگران‌کننده» دانسته است.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان افزایش طلاق در این استان را «نگران‌کننده» دانسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، موحد شامگاه شنبه هفتم شهریور در دیدار با اعضای شورای قضایی این استان گفته که پنج سال پیش، به ازای هر ۹ ازدواج یک طلاق در استان کرمان رخ می‌داد اما اکنون از هر چهار ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

او ابراز نگرانی کرده که ممکن است در آینده نسبت ازدواج و طلاق به تساوی برسد.

این مقام قضایی همچنین خبر داده که شمار پرونده‌های قضایی که در سال جاری در دادگاه‌های استان کرمان تشکیل شده در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

محمدصادق شجاعی، معاون برنامه‌ریزی وتوسعه قضایی دادگستری استان کرمان نیز هفته گذشته گفته بود که در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۲۱۸۳ درخواست طلاق در دادگاه‌های استان کرمان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بیشترین پرونده‌های حقوقی که در دادگاه‌های استان کرمان تشکیل می‌شود مربوط به طلاق است. بیشترین درخواست طلاق در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

شمار طلاق‌ها در ایران پیش از این ۱۸ مورد در ساعت بوده اما اکنون به ۱۹ طلاق در ساعت افزایش یافته است.

استان‌های خراسان رضوی، گیلان و تهران به ترتیب شاهد بیشترین طلاق و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و یزد نیز کمترین طلاق را داشته‌اند.

نارضایتی جنسی از عمده‌ترین دلایل طلاق در ایران به‌شمار می‌رود.

نسرین تهرانی، روان‌درمانگر تیرماه سال جاری در همین باره گفت که دلیل نیمی از طلاق‌ها در ایران مسائل و مشکلات جنسی است.

به گفته او، «توجه نکردن به نیازهای جنسی یکدیگر که به انواع مسائل و مشکلات جنسی از قبیل بدکارکردی‌های جنسی تا ناتوانی‌های جنسی و حتی عدم آگاهی‌های جنسی فرد مربوط می‌شود، با لطمه به روابط زن و شوهر، افراد را دچار عصبانیت، پرخاشگری، ناکامی و دلسردی نسبت به همسر می‌کند و به‌تدریج موجب بروز تعارضات و اختلالات می‌شود.»

امیرمحمد ابراهیمی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان نیز دو سال پیش گفته بود که نارضایتی‌های جنسی عامل پنهان بسیاری از طلاق‌هاست اما «به آن اصلاً پرداخته نمی‌شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Imami

    در كرمان قابل فهم هست كه آمار طلاق بالا هست واز دليل اصلى كم بود روابط جنسى ،از محصولات ناب كرمان هميشه ترياك بوده،و مردمان كرمان از طرف داران ،الان هم كه در حكومت اسلامى ترياك جزو محصولات غذايى ، و دارويى بحساب مياد،خوب بعد صرف مورفين ايا تمايلى به روابط جنسى هست؟؟؟از كار و كاسبى بكذريم.