ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسنی اژه‌ای: مجازات‌ مجرمان مواد مخدر کاهش نخواهد یافت

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که قوه قضائیه همچنان به شدت با مرتکبین جرائم مواد مخدر برخورد خواهد کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که قوه قضائیه همچنان به شدت با مرتکبین جرائم مواد مخدر برخورد خواهد کرد.

محسنی اژه‌ای: این سخن که برخی می‌گویند این مجازات‌ها تأثیری نداشته است سخنی غیرعلمی و غیرکارشناسانه است.

محسنی اژه‌ای در نشست رسانه‌ای روز یکشنبه هشت شهریور خود در مورد احتمال کاهش مجازات‌ مجرمان مواد مخدر گفت: «قوه قضائیه نه تنها چنین برنامه‌ای ندارد بلکه با مرتکبین جرائم مواد مخدر به‌خصوص قاچاقچیان و جابه‌جاکنندگان اصلی به‌شدت برخورد می‌کنیم و آن‌ها را مجازات می‌کنیم.»

بر پایه قوانین ایران فروش مقدار معینی از مواد مخدر مجازات اعدام در پی دارد. نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به شمار این اعدام‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این پرویز افشار، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر، گفته بود مجازات اعدام برای مجرمان مواد مخدر «باید محدود و از مجازات‌های جایگزین برای آن‌ها استفاده شود.»

همچنین محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران نیز گفته بود تلاش‌هایی در جریان است تا مجازات اعدام در مورد مواد مخدر در این کشور تغییر کند و شمار اعدام‌ها کمتر شود.

محسنی اژه‌ای در این‌باره افزود: «این سخن که برخی می‌گویند این مجازات‌ها تأثیری نداشته است سخنی غیرعلمی و غیرکارشناسانه است و چنانچه این اقدامات نبود اوضاع خیلی بدتر بود هرچند اکنون به نقطه مطلوب و توقف جرائم نرسیده‌ایم.»

ایران سالانه میلیاردها دلار هزینه مبارزه با مواد مخدر می‌کند. سالانه ده‌ها مأمور نیروی انتظامی در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان کشته می‌شوند. ۸۰ درصد اعدام‌ها در کشور - در حالی که ایران پس از چین بیشترین تعداد اعدام را در جهان دارد - به مواد مخدر مربوط می‌شود. بیشترین زندانیان در زندان‌های کشور هم زندانیان مواد مخدر هستند. به این ترتیب بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور با مسأله مواد مخدر مستقیم درگیر هستند.

درحالی که آمار و وضعیت عینی مصرف مواد در کشور، نشان از به شکست انجامیدن تمام سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر دارد، جمهوری اسلامی اما بر اجرای این سیاست‌ها مصر است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    ما شهروندان ایران خواستار اعدام کلیه سران سپاه قاچاقچیان پاسدار و در راس آن مافیای مواد مخدر علی خامنه ای هستیم .

  • hamid

    این چطور مبارزه‌ای است که شما می‌کنید! در این ۳۴ سال در بیا "مبارزه" شما با مواد مخدر تعداد معتادان بجای کم شدن زیادتر شده ! همین کار را هم در مبارزه با قدرتهای جهانی‌ کرده اید چون هر چه بیشتر شعار دادید جیبهای آنها بیشتر پر شد و ملت ایران فقیرتر شد!! مشکل در هر دو جا استبداد ولایت مطلقه فقیه است و با نابودی این استبداد است که ایران را از سقوط نجات خواهیم داد. شاد باشید. حمید