ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت کشور: حزب «اتحاد ملت ایران» هنوز اجازه فعالیت ندارد

سخنگوی وزارت کشور، اعلام کرد که شرط کافی برای فعالیت مجاز یک حزب در ایران صدور پروانه فعالیت از سوی وزیر کشور است و حزب اصلاح‌طلب «اتحاد ملت ایران اسلامی» هنوز این مجوز را ندارد.

حسین‌علی امیری، سخنگوی وزارت کشور، اعلام کرد که شرط کافی برای فعالیت مجاز یک حزب در ایران صدور پروانه فعالیت از سوی وزیر کشور است و حزب اصلاح‌طلب «اتحاد ملت ایران اسلامی» هنوز این مجوز را ندارد.

حسین‌علی امیری، سخنگوی وزارت کشور

به‌گزارش خبرگزاری مهر، حسین‌علی امیری روز دوشنبه ۹ شهریور / ۳۱ اوت گفت: «فرآیند کار این‌گونه است که مجوز تأسیس حزب از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صادر می‌شود، اما صدور این مجوز شرط لازم برای تشکیل حزب است و شرط کافی آن صدور پروانه فعالیت از سوی وزیر کشور است.»

سخنگوی وزارت کشور افزود: «تا آن‌جا که می‌دانم برای حزب اتحاد ملت مجور تأسیس از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صادر شده اما تاکنون پروانه فعالیت صادر نشده است.»

حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» در ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ با موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز فعالیت گرفت.

نیروهای اصولگرا این حزب را بدل جبهه مشارکت ایران اسلامی می‌دانند که از احزاب اصلی اصلاح‌طلبان ایران به‌شمار می‌رفت و در رویدادهای سال ۸۸ از سوی نهادهای قضائی غیرقانونی اعلام شد. وزارت کشور دولت یازدهم نیز بیشتر در دست نیروهای اصولگراست.

حسین‌علی امیری همچنین افزود: «اگر استعلام‌های یک تا چند نفر از اعضای شورای مرکزی اتحاد ملت منفی بود و اعضای این حزب محکومیت و محرومیت از فعالیت اجتماعی و سیاسی داشته باشند، ترکیب فعلی شورای مرکزی باید ترمیم شود.»

حزب اتحاد ملت ۳۰ نفر عضو شورای مرکزی دارد و علی شکوری راد، از چهره‌های اصلاح‌طلبان دبیرکل آن است.

دبیرکل حزب اتحاد ملت: بنای خود را بر قانون گذاشته‌ایم

علی شکوری راد روز دوشنبه در نخستین نشست خبری حزب اتحاد ملت ایران درباره فعالیت قانونی این حزب گفت: «روندکاری با کمیسیون ماده ۱۰ احزاب طی و مجوز صادر شده است. تا هفت آبان مهلت برای اعلام اسامی شورای مرکزی است.»

علی شکوری راد: از نظر ما بر اساس قوانین موجود مانعی برای تأیید صلاحیت شورای مرکزی حزب نیست.

شکوری راد صدور پروانه فعالیت را محل مناقشه دانست و افزود: «از نظر ما بر اساس قوانین موجود مانعی برای تأیید صلاحیت شورای مرکزی حزب نیست ولی اگر سلیقه‌ای عمل کنند گفت‌وگو و تلاش می‌کنیم با تعامل به نتیجه مشترک برسیم اما فعالیت خود را متوقف نخواهیم کرد.»

دبیرکل حزب اتحاد ملت رویکرد این حزب را «تعامل سازنده با همه ارکان نظام» عنوان کرد و گفت: «آموختیم که با ارکان نظام تعامل کنیم، شاید با برخی اختلاف نظر داشته باشیم ولی ارکان نظام را محترم و پاسداری از آن را وظیفه خود می‌دانیم.»

شکوری راد همچنین گفت: «ما حزبی هستیم که بنای خود را بر قانون گذاشته‌ایم و هر چیزی که قانونی باشد به آن تمکین می‌کنیم؛ خودمان و حزب را پاسدار نظام و ارکان آن می‌دانیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.