ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمدرضا پورشجری از تبعید خود به طبس خبر داد

محمدرضا پورشجری، وبلاگ‌نویس زندانی در نامه‌ای از تبعید قریب‌الوقوع خود به شهرستان طبس و وضعیت بد سلامتی خود خبر داد.

محمدرضا پورشجری، وبلاگ‌نویس زندانی در نامه‌ای از تبعید قریب‌الوقوع خود به شهرستان طبس و وضعیت بد سلامتی خود خبر داد.

محمدرضا پورشجری

محمدرضا پورشجری که با نام مستعار سیامک مهر وبلاگ «گزارش به خاک ایران» را می‌نوشت در نامه خود نوشته است که اول مهرماه سال جاری با پایان دوران حبس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام بلافاصله برای گذراندن دوران تبعید دوساله خود به شهرستان طبس برده می‌شود.

محمدرضا پورشجری در آخرین نامه خود همچنین از وضعیت سلامتی خود و رنج بردن از نارسایی‌های قلبی، بیماری دیابت حاد، بیماری‌های مجاری ادرار و سنگ کلیه، ورم غده پروستات که در دوران زندان به آن‌ها مبتلا شده است گفته و نسبت به خطراتی که جانش به دلیل زندگی در تبعید با آن تهدید می‌شود، به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داده است.

پورشجری در پایان نامه خود «از فعالان حقوق مدنی، از مدافعان حقوق بشر، از حقوقدانان و سایر تلاشگران حوزه‌های اجتماعی و سیاسی» درخواست کرده که با هشدار نسبت به مخاطراتی که جان او تهدید می‌کند و با دفاع از حقوق او اجازه ندهند تا «حاکمان رژیم اسلامی به‌طور خودسرانه و با بی‌اعتنایی به پرنسیپ‌های جامعه جهانی یکی از منتقدان خود و یکی از معترضان به شرایط اسفبار حاکم بر جامعه ایران را در بی‌خبری همگان و در سکوت از میان برداشته و حذف کنند.»

محمدرضا پورشجری یک بار در ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ در منزلش دستگیر شد. او در دادگاه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبر جمهوری اسلامی ایران»، به سه سال حبس محکوم شد. او ابتدا به زندان رجایی‌شهر کرج و سپس به زندان قزل‌حصار منتقل شد. در آذرماه سال ۱۳۹۰ اتهام «توهین به مقدسات» نیز به دو اتهام دیگر او افزوده شد و به یک سال حبس مضاعف محکوم گردید.

در هشتم مهرماه ١٣٩٣،  ۳۸ روز پس از آزاد شدن محمدرضا پورشجری از چهار سال زندان، بار دیگر او در شهر ارومیه توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. در شعبه ٩ دادیاری دادگاه انقلاب ارومیه پرونده‌ای به اتهام اقدام علیه امنیت کشور علیه او گشوده شد و در تاریخ ۱۶ تیر امسال در زندان به او اطلاع دادند که رئیس شعبه هفتم اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج گفته است «پورشجری به پنج سال حبس علاوه بر آن‌چه هم‌اکنون در حال گذراندن آن می‌باشد محکوم شده است.»

پورشجری پیش‌تر در نامه دیگری نوشته بود که هرگز این آرا و احکام را به‌طور رسمی در اختیار نداشته است و غالب ابلاغیه‌ها به‌طور شفاهی به او داده شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.