ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت و آزادی علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب «اتحاد ملت»

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» بازداشت شد.

خبرگزاری فارس دوشنبه ۹ شهریور / ۳۱ اوت از بازداشت علی شکوری‌راد دبیرکل حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» خبر داد.

علی شکوری‌راد سابقه عضویت در حزب جبهه مشارکت و نمایندگی در مجلس شورای ششم را در کارنامه سیاسی خود دارد.

شکوری‌راد در نشست خبری امروز خود در مورد حوادث سال ۸۸ و اصطلاح «فتنه» که مقامات حکومتی در مورد این رویداد به کار می‌برند، گفته بود: «ما از واژه‌ای که شما به کار می‌برید دریافت و تعریف روشنی نداریم و در متون ما "فتنه" تعریف نشده است.»

به نوشته «فارس»، مرجع قضایی علت بازداشت او را اصرار بر تخلفات قبلی و اقدامات «فتنه‌گرانه» اعلام کرده است.

یک منبع آگاه در قوه قضائیه نیز در گفت‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) این خبر و علت بازداشت شکوری‌راد را تأیید کرد.

شکوری‌راد سابقه عضویت در حزب جبهه مشارکت و نمایندگی در مجلس شورای ششم را در کارنامه سیاسی خود دارد.  او عضو سابق دفتر تحکیم وحدت است که از روز پنج‌شنبه ۲۹ مردادماه در نخستین کنگره حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.

— حزب اتحاد ملت ایران (@EttehadMellat) August 31, 2015

شکوری‌راد همچنین پس از حوادث سال ۸۸ و در پی مصاحبه‌هایش با رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران در ۲۰ مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت شده بود.

گفته می‌شود در آن مقطع پس از درخواست آیت‌الله شبیری زنجانی از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی او از زندان آزاد شده است.

خبر تکمیلی: آزادی با کفالت

در شامگاه روز دوشنبه، ۹ شهریور، برخی رسانه‌ها، از جمله سایت کلمه که سایت مرجع در هواداری از میرحسین موسوی است، اعلام کردند که علی شکوری راد با کفالت آزاد شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    جمعی از اساتید دانشگاه، پژوهشگران و فعالان حقوق بشر ایرانی، در نامه ای سرگشاده به نمایندگان کنگره خواستار رای مثبت آنها به این توافق شده اند.!! و از جمله ژانت آفاری، شیرین عبادی!?، حسن یوسفی اشکوری، منصور فرهنگ، عطا هودشتیان، عبدی کلانتری، مهرانگیز کار، کاظم کردوانی، احمد کریمی حکاک، فریده کیومهر، رامین جهانبگلو، عبدالکریم لاهیجی، زیبا میرحسینی، علی میرسپاسی، مجید نفیسی، سعید پیوندی، احمد صدری و نیره توحیدی به امضا رسیده است امضا کنندگان نامه اخیر در حمایت از توافق هسته ای، خود را جمعی از ایرانیان مخالف و منتقد رژیم ایران معرفی کرده اند که "به دلیل انتقاد از رفتار خود کامگان جمهوری اسلامی و نقض حقوق بشر، مجبورشده اند که در مهاجرت یا تبعید زندگی کنند !!?" ولی معتقدند که توافق هسته ای، "افزون برحل مناقشه ای خطرناک، ظرفیت آن را دارد که به مبارزه برای دمکراسی در ایران نیرو ببخشد!! در حالیکه دو هفته قبل، نامه از سوی ده‌ها تن از فعالان رسانه ای و حقوق بشری و چهره های سیاسی خارج از کشور خطاب به نمایندگان کنگره منتشر شد که خواستار رای منفی کنگره به این توافق شده بودند. میترا پورشجری، بنفشه پورزند، برزومهر طلوعی، سعید قاسمی‌نژاد، سایه سعیدی سیرجانی، شیوا محبوبی، نیما راشدان، مجید محمدی، حسن داعی، مارینا نعمت، رضا تقی‌زاده، بهزاد مهرانی و بیژن فتحی، از جمله امضاکنندگان بیانیه دو هفته پیش بودند. امضا کنندگان نامه در مخالفت با توافق هسته ای، ضمن تاکید بر اینکه "مماشات با جمهوری اسلامی، به جهانی خطرناک‌تر منتهی خواهد شد" نوشته بودند که با اجرای توافق هسته ای، ۱۵۰ میلیارد دلار در اختیار حکومت ایران قرار می گیرد که "صرف مردم ایران نخواهد شد بلکه صرف تقویت یک رژیم سرکوبگر می‌شود". مخالفان توافق هسته ای، با ذکر این توصیه که "فشار بیشتری بر جمهوری اسلامی اعمال شود"، افزوده بودند: "روزی که در ‌‌نهایت مردم ایران به آزادی برسند، متوجه خواهند شد که چه کسانی در کنار آنها بودند و چه کسانی در کنار این رژیم." این فعالان، در بخشی دیگر از بیانیه خود آورده بودند: "آنهایی که به صلح اهمیت می‌دهند، باید کمک کنند تا تمرکز بر پرونده نقض وحشیانه حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی، حمایت آن از تروریسم جهانی و نقش‌اش در بی‌ثبات‌0سازی خاورمیانه، احیا شود.

  • nader

    درکانادا بخاطر ۹۰۰۰۰ دلار دزدی کاررا به انتخابات دوباره کشانده اند. در حکومت اسلامی صدها نفررا اعدام و تیرباران و شکنجه و زندانی کردند و دست و پا شکستند و بریدند و اسید پاشی کردند و افراد را از پل و هتل و...به پایین پرتاب کردند و میلیارد میلیارد پول و دکل نفتی دزدیدند و در انتخابات رد صلاحیت و تقلب کردند و مسببین ارتقا و پاداش گرفتند!/

  • hasani

    میوه زودرس اتحاد ملت اسلامی ؟! را با درختش کندند!