ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در یک هفته اخیر ۲۳ هزار پناهجو به یونان رسیده‌اند

« اتحادیه اروپا اعلام کرد که در یک هفته اخیر بیش از ۲۳ هزار پناهجو خود را به یونان رسانده‌اند. این تعداد ۵۰ درصد بیشتر از تعداد پناهجویانی است که در مدت دو هفته پیش به یونان آمده بودند.

«فرونتکس»، آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا اعلام کرد که در یک هفته اخیر بیش از ۲۳ هزار پناهجو خود را به یونان رسانده‌اند. این تعداد ۵۰ درصد بیشتر از تعداد پناهجویانی است که در مدت دو هفته پیش به یونان آمده بودند.

تنها در ماه ژوئیه ۵۰ هزار پناهجو از کشورهای مختلف وارد یونان شده‌‌اند.

بر این اساس، در یک هفته اخیر ۹ هزار و ۴۰۰ پناهجو نیز به مرز مجارستان و صربستان رسیده‌اند.

فابریس لگری، مدیر «فرونتکس» با اشاره به مرگ پناهجویان در کامیونی در اتریش و مرگ ۵۵ پناهجوی دیگر در دریای مدیترانه، یک هفته اخیر را «هفته سیاه» نامید و گفت: «فرونتکس هر کاری خواهد کرد تا زندگی افراد بیشتری را نجات دهد.»

تنها در هفته گذشته پنج هزار و ۴۰۰ پناهجو در منطقه بین لیبی و ایتالیا، در دریای مدیترانه نجات یافته‌اند.

یک افسر گارد ساحلی یونان به خبرگزاری آلمان گفته است در جزیره یونانی «لزبوس» از روزها قبل بیش از ۱۵ هزار پناهجو در انتظار به‌سر می‌برند. بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر بامداد و شامگاه چهارشنبه با دو کشتی به بندر بزرگ «پیره» منتقل شدند.

وضعیت در «لزبوس» «غم‌انگیز» گزارش شده است. گارد ساحلی گفته است در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر را از آب‌های دریای اژه گرفته است.

مقامات محلی یونان به دلیل بحران اقتصادی این کشور بودجه ندارند تا به پناهجویان کمک کنند. به‌ندرت توالتی یافت می‌شود و پناهجویان باید در زیر آسمان شب را به سر رسانند.

همچنین ساکنان محلی در مرز یونان و مقدونیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان از درگیری میان پناهجویان گفته‌اند. آن‌ها در گرمای شدید، در صف‌های طولانی منتظر عبور از مرز و رفتن به سمت شمال هستند. تلویزیون یونان نیز تصاویری از درگیری پناهجویان نشان داده است.

شاهدان عینی گفته‌اند، پلیس در خاک مقدونیه هر نیم ساعت اجازه عبور ۵۰ پناهجو را می‌دهد و همین موجب شده تا در طرف یونان صف طولانی پناهجویان شکل بگیرد.

تنها در ماه ژوئیه ۵۰ هزار پناهجو از کشورهای مختلف وارد یونان شده‌‌اند. این تعداد بسیار بیشتر از تعداد پناهجویان رسیده به یونان در کل سال گذشته است.

از روز دوشنبه ۹ شهریور / ۳۱ اوت تاکنون هزاران پناهجو خود را با قطار از طریق مجارستان و اتریش به آلمان رسانده‌اند. از شب گذشته دو هزار و ۵۰۰ پناهجو وارد مونیخ شده‌اند.

امروز سه‌شنبه ۱۰ شهریور / یکم سپتامبر در میان ازدحام پناهجویان در ایستگاه مرکزی قطار بوداپست، پلیس ضد شورش وارد عمل شد و با تعطیل کردن این ایستگاه پناهجویان را بیرون کرد. نزدیک به یک هزار پناهجو در خارج از ایستگاه قطار فریاد «آلمان، آلمان» سر دادند. پلیس سپس ایستگاه قطار را باز کرد اما به پناهجویان اجازه ورود نداد.

آلمان تخمین می‌زند که تا پایان سال جاری میلادی ۸۰۰ هزار پناهجو وارد خاک این کشور شوند. این مقدار چهار برابر تعداد پناهجویانی است که در سال ۲۰۱۴ وارد آلمان شده‌اند.

در ایتالیا نیز مقامات می‌گویند همچنان پناهجویان بیشتری سعی دارند از طریق دریای مدیترانه خود را به این کشور برسانند. امروز (سه‌شنبه) ۱۱۲ پناهجو از دریا نجات یافتند اما چهار تن از آن‌ها بر اثر حادثه دریایی جان باختند.

همچنین گارد ساحلی ایتالیا می‌گوید یک کشتی با ۱۰۹ سرنشین پناهجو نیز نجات یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    مردم به جان آمده و خاورمیانه‌ای که خالی‌از‌سکنه میشود. آیا برای همه این مردم در اروپا جا هست؟ اگر هم باشد واکنش جامعه اروپا چه خواهد بود؟