ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده هاشمی رفسنجانی: حکم مهدی ماه‌ها قبل از پایان دادگاه مشخص شده بود

خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه گفته‌اند که حکم مهدی هاشمی چند ماه قبل از پایان جلسات دادگاه مشخص شده بود.

خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه گفته‌اند که حکم مهدی هاشمی چند ماه قبل از پایان جلسات دادگاه مشخص شده بود.

مهدی هاشمی ۱۸‌مرداد سال جاری برای اجرای حکم ۱۰ سال حبس خود به زندان اوین رفت.

خانواده هاشمی در این نامه که متن آن در سایت هاشمی رفسنجانی منتشر شده، گفته‌اند چند ماه قبل از پایان دادگاه، پیش‌نویس حکمی به دست‌شان رسیده که گفته می‌شد حکم نهایی مهدی این است و «از قبل تصمیم گرفته شده است.»

مهدی هاشمی ۱۸‌مرداد سال جاری برای اجرای حکم ۱۰ سال حبس خود به زندان اوین رفت. در کیفرخواست او ۱۲ اتهام وجود داشت که در دادگاه برخی از اتهامات او ادغام و از برخی تبرئه شد. جرائم او از جمله اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی عنوان شده است.

در این نامه آمده: «حکم صادره، عیناً بخشی از آن متن بود. ما آن حکم را جدی نگرفته بودیم و تصور می‌کردیم که آن متن ارسالی تنها یک شوخی برای ایجاد واهمه در مهدی و وکلایش است اما حکم نهایی که صادر شد، حقیقت تلخ موضوعی که بازگفتنی نیست، بر ما آشکار گردید.»

خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی در بخش‌هایی از این نامه گفته‌اند که اظهارات مهدی هاشمی و سایرین در دادنامه «جعل» شده است.

خانواده هاشمی همچنین از قوه قضائیه خواسته‌اند تا فیلم کامل جریان دادگاه را پخش کند.

در همین حال عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی نیز در نامه‌ای جداگانه به محسنی اژه‌ای نوشته: «عذاب وجدان به خاطر ستمی که بر مهدی رفته شما را راحت نمی‌گذارد.»

عفت مرعشی از معاون اول قوه قضائیه خواسته تا پاسخ پرسش‌های خانواده هاشمی را بدهد: «اگر جواب دادید، سؤالات مهم‌تر را می‌فرستم، شاید شفای دردتان باشد.»

او تیرماه سال جاری نیز حکم دادگاه در محکومیت فرزندش مهدی هاشمی را «تقلب و پدرسوخته‌بازی» نامیده بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی هم سال گذشته گفته بود بدون هیچ دلیلی برای فرزندش پرونده درست کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    آقای رفسنجانی هیچکس به حد شما به ایران و انقلابش خیانت نکرده ! دزدیهای بزرگ، تشویق آقای خمینی به کودتا، تشویق او به ادامه جنگ که ۸ سال طول کشید و منجر به نوشیدن جام زهر شد، جعل از خمینی بر خلاف وصیتنامه او برای به رهبری رساندن علی‌ خامنه‌ای ! حالا فهمیدی که خامنه‌ای خیال تقسیم قدرت با ترا ندارد !! مظلوم نما شده ای!! اگر کسی‌ باید پاسخی بدهد جنابعالی هستید و روزی خواهید داد! شاد باشید. حمید

  • بهنام

    عجب پدر سوخته هایی برای قدرت و ثروت به جان هم افتاده اند و بیچاره آن بدبختانی که چندی پیش گروهکی تشکیل داده و شعار میدادند ( مهدی بیا ، مهدی بیا ) بیچاره آن امام زمان تخیلی که زبان فارسی هم بلد نیست و چون این شعار را شنیده بود آواره و سرگردان بیابانهای اطراف زندان اوین گشته و منتظر است تا گروهک شعار دهنده را پیدا کند بلکه بتوانند او را ظاهر کنند و به سلطنت برسانند بعد از چند قرن .