ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار خودکشی در ایلام «نگران‌کننده» است

مقامات محلی و دانشگاهیان استان ایلام در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی در این استان اعلام کردند که آمار خودکشی در ایلام «نگران‌کننده» است.

مقامات محلی و دانشگاهیان استان ایلام در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی در این استان اعلام کردند که آمار خودکشی در ایلام «نگران‌کننده» است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، امروز شنبه ۱۴ شهریور / ۵ سپتامبر به نقل از علی موسی‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد ایلام نوشت: «آمار خودکشی در استان ایلام از سال ۱۳۹۲ تاکنون در مقایسه با گذشته کاهش یافته، هر چند هنوز وضعیت خودکشی در ایلام، بسیار نگران‌کننده است.»

جعفر داراب‌خانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام نیز گفته ریشه عمده جرایم در این استان از جمله طلاق و خودکشی به خشونت بر می‌گردد.

در این نشست آماری در مورد میزان خودکشی در استان ایلام اعلام نشده است. مقامات ایران به سختی و به ندرت در خصوص آسیب‌های اجتماعی، آمار منتشر می‌کنند.

استان ایلام با جمعیت ۵۸۵ هزار نفر در غرب ایران قرار دارد. حدود ۲۰ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

بر پایه آمارهای وزارت رفاه، استان ایلام رتبه نخست «خط زیر فقر مطلق» را در کشور دارد. ایلام همچنین از نظر میزان بیکاری در رتبه‌های نخست قرار دارد.

داریوش قنبری چند سال پیش که نماینده ایلام در مجلس ایران بود از بیکاری به‌عنوان یکی از دلایل خودکشی در این استان نام برده بود.

به گفته قنبری استان ایلام با کمتر از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، رتبه نخست خودکشی را در ایران دارد، به گونه‌ای که تنها در سال ۱۳۸۹ دو هزار نفر در این استان خودکشی کرده‌اند.

بیشتر این خودکشی‌ها توسط زنان صورت می‌گیرد. سن خودکشی در استان ایلام کمتر از ۳۰ سال اعلام می‌شود.

علت عمده خودکشی در ایران، بن‌بست‌های خانوادگی و شکست در زندگی خصوصی عنوان می‌شود. فقر و مشکلات اقتصادی، بیکاری، گسست هویتی (آنومی) یا کمبود «حیات اجتماعی» نیز از دلایل اصلی افسردگی و اقدام به خودکشی نزد گروه‌های سنی مختلف عنوان می‌شوند.

آمار پزشکی قانونی ایران نشان می‌دهد که بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۱، بیش از ۳۰ هزار نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.