ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زندانیان سیاسی زندان ارومیه از پوشیدن لباس کردی منع شدند

یک مسئول زندان ارومیه در آذربایجان غربی به زندانیان سیاسی کرد گفته است که در صورت پوشیدن لباس کردی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

یک مسئول زندان ارومیه در آذربایجان غربی به زندانیان سیاسی کرد گفته است که در صورت پوشیدن لباس کردی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به‌گزارش هرانا، وب‌سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۱ شهریور / ۲ سپتامبر میرحمید سیدعلوی، مدیر داخلی زندان ارومیه به زندانیان سیاسی این زندان دستور داده است که حق پوشیدن لباس کردی در زندان را ندارند و در صورت تخطی با آن‌ها برخورد و لباس‌هایشان جمع‌آوری خواهد شد.

بنا به این گزارش این تصمیم زمانی گرفته شده که یکی از زندانیان سیاسی ارومیه به دلیل پوشیدن لباس کردی از سوی یکی از مأموران زندان مورد بازخواست قرار گرفته و به دستور مدیریت زندان، زندانیان از این پس حق پوشیدن لباس کردی را ندارند.

زندانیان سیاسی کرد به این دستور اعتراض کرده و گفته‌اند زیر بار آن نخواهند رفت.

پیش از این یک بار نیز در مهرماه ۱۳۹۰ به زندانیان سیاسی زندان ارومیه دستور داده شده بود که در بند حق پوشیدن لباس کردی ندارند. همزمان با این دستور گارد ویژه زندان ارومیه به بند زندانیان سیاسی این زندان یورش برد و لباس‌های کردی زندانیان این بند را به‌همراه دست‌نوشته‌ها، خاطرات و سایر وسایل شخصی آن‌ها جمع‌آوری کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.