ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان ده‌ها هنرمند فرانسوی در حمایت از پناهجویان

روز یکشنبه ۶ سپتامبر / ۱۵ شهریور حدود ۶۰ هنرمند فرانسوی در حمایت از پناهجویان و ضرورت رسیدگی به وضعیت آن‌ها فراخوانی منتشر کردند.

پس از آن‌که در روز شنبه بیش از ۱۰ هزار نفر در فرانسه گرد آمدند تا از دولت این کشور بخواهند به پناهجویان کمک کند، روز یکشنبه ۶ سپتامبر / ۱۵ شهریور حدود ۶۰ هنرمند فرانسوی نیز در حمایت از پناهجویان و ضرورت رسیدگی به وضعیت آن‌ها فراخوانی منتشر کردند.

«مرزها را بگشایید»؛ تظاهرات روز شنبه ۵ سپتامبر / ۱۴ شهریور در پاریس در حمایت از پذیرش پناهجویان

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه‌هایی از مردم فرانسه در گردهمایی‌های روز شنبه خواهان گشوده شدن مرزها به روی پناهجویان جنگ‌زده شدند.

نزدیک به ۶۰ هنرمند فرانسوی نیز روز یکشنبه فراخوانی را با عنوان «دست کمک» امضا کردند که در روزنامه «ژورنال دو دیمانش» منتشر شد.

این فراخوان توسط آلکس لوتز، بازیگر جوان راه‌اندازی شد و هنرمندان مطرحی چون ایزابل آجانی بازیگر سینما، کارول بوکه بازیگر سینما، متیو شُدید آهنگساز و نویسنده، گیوم کَنه بازیگر و فیلمساز، دنی بون بازیگر و فیلمساز، و «دفت پانک» گروه موسیقی الکترونیک فرانسوی، این فراخوان را امضا کرده‌اند.

آن‌ها در این فراخوان با اشاره به مرگ آیلان کوردی، کودک سوری پناهجو که جنازه‌اش بر ساحل بوردوم ترکیه پیدا شد و تصویرش جهان را تکان داد، گفته‌اند: «ما نمی‌توانیم بی‌اعتنا و ساکت در برابر تراژدی این مردان و زنان و کودکان در گوشه‌ای بنشینیم. آن‌ها به خاطر زنده ماندن به استقبال مرگ می‌روند و قربانیان وحشیگری و جنگ در کشور خود هستند. آن‌ها به ما روی آورده‌اند.»

این هنرمندان همچنین اعلام کرده‌اند که چون نمی‌خواهند تنها به فراخوان بسنده کنند هر کدام از آن‌ها به یک نهاد یاری‌دهنده به پناهجویان در کشورهایشان و یا کشورهایی که پناهجویان را پذیرفته‌اند کمک مالی کرده‌اند. در فراخوان فهرستی از نام این نهادهای غیردولتی آمده است؛ از جمله «نجات کودکان»، «پزشکان بدون مرز»، «یونیسف»، «لیگ حقوق بشر» و....

مارک لاووآن، بازیگر و خواننده فرانسوی، از امضاکنندگان این فراخوان، روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه آر.تی.ال فرانسه گفت: «من فقط یک هنرمندم و نمی‌توانم به سیاستمداران بگویم چه بکنید، اما مثل هر انسانی از رنج و بی‌عدالتی منقلب می‌شوم. این فراخوان برای آن است که منفعل نمانیم.»

کاترین دونوو، بازیگر مشهور فرانسوی نیز در روزهای اخیر نسبت به رفتاری که به‌ویژه در مجارستان با پناهجویان می‌شود به‌شدت انتقاد کرده بود.

«فرانسوی‌ها مخالف پذیرش پناهجویان»

به‌رغم این‌ اقدامات بر اساس نظرسنجی مؤسسه «اودوکسا» در فرانسه برای روزنامه «لو پاریزین»، ۵۵ درصد فرانسوی‌ها مخالف آن هستند که مقامات دولتی شرایط پذیرش پناهندگی را آسان‌تر کنند.

بر اساس این نظرسنجی تنها ۴۴ درصد فرانسوی‌ها حاضرند دولت فرانسه نمونه آلمان را در پذیرش پناهجویان سرمشق خود قرار دهد.

در مورد پناهجویان سوری نیز ۶۲ درصد گفته‌اند با آن‌ها باید همچون پناهجویان دیگر کشورها رفتار کرد و تنها ۳۶ درصد گفته‌اند آن‌ها به‌دلیل آن‌که جنگ‌زده هستند سزاوار اعطای پناهندگی هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که اکثریت ۶۱ درصدی فرانسوی‌ها خواهان دخالت نظامی زمینی فرانسه در سوریه علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) هستند. تنها ۳۷ درصد با این اقدام مخالف‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    درعجبم که هر یک از این هنرمندان چند پناهنده ( که داعشی، النصره،..... هم به وفور در میان آنهاست) را به خانه های خود راه خواهند داد. سرزمینهای بهشتی اسلامی عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، عمان،........(که میدانند اینها چه موجوداتی هستند) حتا یک نفر را راه نداده و آنها تروریست، عناصر نا مطلوب،............ میدانند.