ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل در امتداد مرز اردن حصار امنیتی می‌کشد

بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که اسرائیل حصارکشی در امتداد مرز اردن را آغاز کرده است. او هدف از این حصار امنیتی ۲۳۵ کیلومتری را جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و تروریست‌ها اعلام کرده است.

بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که اسرائیل حصارکشی در امتداد مرز اردن را آغاز کرده است. او هدف از این حصار امنیتی ۲۳۵ کیلومتری را جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و تروریست‌ها اعلام کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پس از نشست کابینه دولت گفت: «تا آن‌جا که امکان‌پذیر است ما یک حصار امنیتی در مرزهای اسرائیل ایجاد می‌کنیم تا بتوانیم مرزهای خود را کنترل کنیم.»

نخست‌وزیر اسرائیل افزود: «ما اجازه نخواهیم داد اسرائیل پر از مهاجران غیرقانونی و تروریست‌ها شود.»

دولت اسرائیل از این بیم دارد که پناهجویان سوری و عراقی به سوی اسرائیل بیایند. تاکنون، مرز با اردن در مسافت‌های طولانی باز بوده و در برخی نقاط با سیم خاردار امن شده است.

هزینه کشیدن حصار ۲۳۵ کیلومتری، ۶۸۰ میلیون یورو برآورد شده است. ۳۰ کیلومتر نخست این حصار برای حفاظت از فرودگاه «تیمنا» در جنوب اسرائیل خواهد بود. این فرودگاه تنها ۲۰۰ متر تا مرز اردن فاصله دارد.

در اروپا نیز دولت دست راستی مجارستان برای جلوگیری از ورود پناهجویان در بخش‌هایی از مرزهای خود با صربستان حصار امنیتی کشید. این اقدام در ورود پناهجویان به خاک این کشور تأثیری نداشت و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این اقدام دولت مجارستان به شدت انتقاد کردند.

حصارکشی آمریکا در مرز با مکزیک نیز تأثیری بر مهاجرت مکزیکی‌ها به آمریکا نداشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.