ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار نفر در کرج اعدام شدند

شمار فزاینده اعدام‌ها در ایران همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین رخداد از این دست، چهار نفر در زندان قزل‌حصار کرج اعدام شده‌اند.

شمار فزاینده اعدام‌ها در ایران همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین رخداد از این دست، چهار نفر در زندان قزل‌حصار کرج اعدام شده‌اند.

هرانا، وب سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شامگاه دوشنبه ۱۶ شهریور گزارش داده که این چهار تن به اتهام «مواد مخدر» صبح روز دوشنبه اعدام شده‌اند.

علی تفرشی، حسین رستمی، محمود براتی و مهدی رحیمی چهار زندانی‌ای هستند که در زندان قزل‌حصار کرج اعدام شده‌اند.

زندان قزل‌حصار کرج یکی از «بزرگ‌ترین مراکز اجرای احکام اعدام و نقض حقوق بشر در ایران» به شمار می‌رود که اغلب زندانیان آن را محکومان جرائم مواد مخدر تشکیل داده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز ۲۳ ژوئیه / اول مرداد منتشر کرد تعداد افراد اعدام شده در شش ماه نخست سال ۲۰۱۵ در ایران را ۶۹۴ تن اعلام کرد.

این سازمان هشدار داد در صورتی که روند اعدام در ایران متوقف نشود، تا پایان سال جاری میلادی، بیش از هزار تن در ایران اعدام خواهند شد.

برمبنای این گزارش تعداد اعدام‌شدگان در ایران نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۱۴، حکم اعدام ۷۵۳ تن در ایران اجرا شده بود.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل روزانه به طور میانگین سه تن در ایران جان خود را در اثر مجازات اعدام از دست می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    واقعا دارید با این مقاله برای سودا گران مرگ دل می سوزونید؟ انسان هر چقدر هم فقیر باشه دلیلی نمیشه بره 4 تا جوان رو معتاد کنه