ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج ایرانی در حادثه سقوط جرثقیل در شهر مکه کشته شدند

حادثه سقوط یک جرثقیل در شهر مکه بر روی سقف ساختمان مسجد الحرام تا کنون دست‌کم ۱۰۷ کشته و ۲۳۸ تن مجروح بر جا گذاشته است.

منابع داخلی در ایران از کشته شدن پنج ایرانی در حادثه سقوط یک جرثقیل در شهر مکه بر روی سقف ساختمان مسجد الحرام خبر داده‌اند.

حمید محمدی، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت به خبرگزاری ایسنا گفت که هفت ایرانی دیگر نیز در جریان این حادثه مفقود و ۳۲ زائر دیگر این کشور نیز مجروح شده‌اند.

این حادثه تا کنون دست کم ۱۰۷ کشته و ۲۳۸ تن مجروح بر جا گذاشته است. این جرثقیل از نوع «کرین» که در محوطه مسجد الحرام برای ساخت برجی مستقر شده بود، جمعه ۱۱ سپتامبر/ ۲۰ شهریور، تنها چند روز پیش از آغاز مراسم حج، در اثر باران و طوفان شدید واژگون شد.

شهر مکه در آستانه مراسم سالانه حج، میزبان صد‌ها هزار مسلمان از کشورهای مختلف است.

در سال‌های اخیر برای افزایش ظرفیت پذیرش زائران، ساخت و سازهای گسترده‌ای در اطراف ساختمان مسجد الحرام در جریان بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    مشرکانی که قدر و منزلت خداوند قادر متعال را در یک چهار دیواری مقیاس کرده و کوچک می نمایند ، مرگ نصیبشان شد .

  • افرا

    واقعاً خنده آور و گریه آوراست….الکی الکی مردن….چهل سال پیش ، زمستان ۵۶ آتش سوزی بزرگی باعث مرگ صدها زائر شد، از جمله ایرانیهایی که حتی جسد سوخته آنها یافت نشد.البته کشتار تابستان ۶۶ را فراموش نکنید. روی دیوارهای تهران از قول امام خمینی نوشته بودند:«اگر از صدام بگذریم، از فهد و آل سعود نمیگذریم.» دیدیم که سیاست مرگ انسنها را بی رنگ می کند و البته ساده لوحی خلق کمک میکند.

  • افرا

    واقعاً خنده آور و گریه آوراست....الکی الکی مردن....چهل سال پیش ، زمستان ۵۶ آتش سوزی بزرگی باعث مرگ صدها زائر شد، از جمله ایرانیهایی که حتی جسد سوخته

  • ایرانی

    سقوط جرثقیل در محوطه کعبه را می‌شود یک«تراژدی-کمدی» نام داد. تراژدی از آنرو که این حادثه منجر به کشته شدن بیش از صد نفر انسان متوهم و ساده دل، که برای شستن گناهان خود و نیز ذخیره جائی برای خود در بهشت مزعوم به حج رفته بودند، گردید و کمدی از آن جهت که خدای «قادر... قدیر... مقتدر» حتی این توانائی را نداشت که جلوی سقوط جرثقیل را در بیت خود بگیرد تا «بنده‌گانش» را از مرگ حتمی برهاند! وأعـتـّبـرٍوا يـٌا أولّي ا لألـَبـابّ! (عبرت گیرید ای صاحبان عقل؟!)