ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اشتباه نیروهای امنیتی مصر چند گردشگر را به کشتن داد

در حمله اشتباه نیروهای مسلح و پلیس مصر به یک خودرو، ۱۲ نفر از جمله چند گردشگر مکزیکی کشته شدند.

در حمله اشتباه نیروهای مسلح و پلیس مصر به یک خودرو، ۱۲ نفر از جمله چند گردشگر مکزیکی کشته شدند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله‌ی اشتباه یکشنبه ۱۳ سپتامبر / ۲۲ شهریور در صحرای غربی رخ داده و در آن چند راهنمای مصریِ گردشگران نیز کشته شده‌اند. تعداد زخمی‌شدگان ۱۰ نفر گزارش شده است.

دولت مکزیک کشته‌شدن دست‌کم دو شهروند خود و زخمی‌شدن پنج نفر را تأیید کرده و انریکه پینا نیتو، رئیس‌جمهور این کشور خواهان بررسی و تحقیق درباره این رویداد شده است.

در منطقه صحرای غربی، هم گردشگران دیده می‌شوند و هم نیروهای مسلح اسلامگرا. هفته گذشته یک فرمانده ارشد گروه «انصار بیت‌المقدس» مدعی شده بود که گروه «دولت اسلامی» (داعش) راهکارهایی برای تأثیر و کارایی بیشتر در عملیات به آن‌ها ارائه داده است.

او افزوده بود: «آن‌ها به ما چگونگی انجام عملیات را می‌آموزند. ما از طریق اینترنت با آن‌ها در تماس هستیم. آن‌ها به ما اسلحه یا جنگجو نمی‌دهند. بلکه به ما می‌آموزانند که چه‌طور هسته‌های عملیاتی مخفی پنج نفره تشکیل دهیم. یک نفر از هر هسته عملیاتی با دیگر هسته‌ها در ارتباط است.»

گروه انصار بیت‌المقدس در صحرای سینا مستقر است و طی سال گذشته صدها نیروی امنیتی دولت مصر را کشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.