ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جریمه «بدحجابی» ۹۰۰ هزار تومان شد

دو زن که به «بدحجابی» متهم شده بودند از سوی دادگاه به پرداخت ۹۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شدند.

دو زن که به «بدحجابی» متهم شده بودند از سوی دادگاه به پرداخت ۹۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش روزنامه شرق، این خبر در نشست ستاد پیشگیری از جرم اعلام شده اما نام دو زنی که به این جزای نقدی محکوم شده‌اند، فاش نشده است.

مرداد امسال کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی مجلس ایران خبر داده بود طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن زنانی که در خودرو «کشف حجاب» کنند به پرداخت جریمه ۱۰۰ هزار تومانی محکوم می‌شوند.

دخالت در نوع پوشش زنان و مردان در ایران، تحت عنوان قانون «حجاب و عفاف» و همچنین «امر به معروف و نهی از منکر» انجام می‌شود.

برخورد پلیس با پوشش زنان و پسرانی که از نظر مقام‌های حکومتی «بدحجاب و بدپوشش» به شمار می‌آیند، یکی از فراگیر‌ترین فشارهایی است که توسط مأموران پلیس و نیروهای لباس شخصی علیه شهروندان ایرانی اعمال می‌شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی ایران نیز می‌گوید خودروی زنانی را که «بدحجاب» باشند، توقیف می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    اسید پاشی شما کافی‌ نبود حالا این آزارهای جدید را آغاز کرده اید! بدانیم استبداد از هر نوع آن زن ستیز است، دیروز بنام دروازه‌های "تمدن" و امروز بنام "اسلام عزیز" برای زنان تصمیم میگیرد و آنها را از تصمیمگیری برای خویش و وطن خویش محروم ساخته! و در نادانی‌ خود زن را ضعیفه میپندارد! آنچه استبداد باید بداند این است که تغییر و بنابرین نابودی استبداد به همّت زنان ممکن میشود! باشد که زنان ایران عمر این استبداد سیاه را که بنام اسلام در پی‌ نابودی اسلام و ایران برای بقای خویش است صفر سازند! شاد باشید. حمید

  • بهنام

    واقعآ مسخره است که چنین به دریوزگی و خفت افتاده اند که از هر مسئله ای میخواهند مردم را سرکیسه کرده و باج بگیرند .

  • سینا

    شاید باید صندوقی عمومی ایجاد کرد که چند منظوره باشد هم این  جریمه ها را بپردازد و هم به خانواده کارگران اخراجی و بیکار کمک کند.