ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت غرب با طرح پوتین علیه داعش در سوریه

فراخوان پوتین در تشکیل ائتلافی گسترده علیه داعش در سوریه با مخالفت جدی آمریکا روبروست. کشورهای غربی می‌گویند اسد نباید جایی در این ائتلاف یا قدرت سیاسی سوریه داشته باشد.

فراخوان پوتین برای تشکیل ائتلافی بین‌المللی علیه داعش در سوریه با مخالفت آمریکا روبروست. کشورهای غربی می‌گویند اسد نباید جایی در این ائتلاف یا در قدرت سیاسی سوریه داشته باشد.

رئیس جمهور روسیه می‌گوید باید در کنار اسد ائتلافی گسترده برای مقابله با داعش ایجاد کرد. فرانسه و آمریکا این پیشنهاد را رد کرده‌‌اند.

واشنگتن حمایت‌ روسیه از بشار اسد را در راستای بی‌ثبات کردن منطقه ارزیابی می‌کند. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید آمریکا ازهمکاری سازنده روسیه با ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا استقبال می‌کند. وزارت خارجه آمریکا نیز به پیشنهاد پوتین روی خوش نشان نداده است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای سومین مرتبه ظرف ده روز، از سرگئی لاوروف خواست که در باره تحرکات نظامی اخیر روسیه در سوریه توضیح دهد. سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید: «خطر پشتیبانی روسیه از اسد، وخیم‌تر شدن اوضاع و تداوم بحران در منطقه است.» رویترز به نقل از جان کربی نوشت، یک ائتلاف بین‌المللی دیگر در جوار ائتلاف کنونی ضرورتی ندارد.

جاش ارنست و جان کربی تاکید کرده‌اند که اسد هیچگونه مشروعیتی در سوریه ندارد و هر تغییر سیاسی در این کشور باید بدون حضور او انجام شود.

پوتین اعلام کرده که اگر روسیه در سوریه دخالت نمی‌کرد، تعداد پناهجویان در اروپا به مراتب بیشتر از شمار فعلی و وضعیت سوریه «وخیم‌تر از لیبی» می‌شد. رئیس جمهور روسیه می‌گوید اکثر پناهجویان سوری، کشورشان را از ترس داعش و گروه‌های افراطی اسلامی ترک کرده‌اند نه از ترس ارتش اسد.

رئیس جمهور روسیه، جمعه (چهارم سپتامبر/۱۳ شهریور) در حاشیه یک همایش اقتصادی در ولادی‌وستوک، از طرح تشکیل ائتلافی جهانی برای مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی خبر داده بود. او گفته بود این طرح را با رهبران ترکیه، اردن، مصر و عربستان سعودی در میان گذاشته و با اوباما هم تلفنی در این باره صحبت کرده است.

فرانسه در این میان در حال آماده سازی نیروی هوایی خود برای بمباران مواضع داعش در سوریه است. هم‌زمان درگیری نیروهای دولتی و شورشیان در حلب، ۳۸ نفر کشته و ۱۵۰ زخمی برجای نهاد. در میان کشته‌شدگان ۱۴ کودک وجود دارند. حلب از ژوئیه سال ۲۰۱۲ به دو ناحیه متعلق به اپوزیسیون و نیروهای دولتی تقسیم شده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اریا

    ولی قبیح ایران و سرداران مزدور سپاه که مشخص شد نوکر پوتین جنایتکار هستند پس بگذارند ارباب شان حرف بزند و دهن کثیف خود را ببندند.

  • https://www.alvandmusic.com

    روسیه برنده این بازیه

  • آرش

    باید به آقای پوتین گفت: "میدوار بود آدمى به خیر کسان،مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان!"

  • بابک

    آیا آقای پوتین در این گمان است که به او و دولتش اعتمادی هست؟ چیزی که در فرهنگ سران روسیه نیست کمک برای آزادی و پیشرفت مردم است. او میخواهد با این جور پیشنهادها دولت روسیه را مطرح کند و نقشی در خاورمیانه داشته باشد ولی پشتیبانی از اسد ماهیت و نقشه اش را بیش از پیش اشکار کرده است. بدترین دشمن ایران همین حکومت روسیه است، از هرنوعش. بعد از روسیه سران عرب خواهان ضعف ایران هستند. از حدود 200 - 300 سال پیش تا کنون روسها خواهان ناتوانی ایران و نفوذ و دستیابی بر آن هستند. تا توانستند در جریان جنگ سرد میان ایرانی ها تفرقه افکنی کردند که اثرهایش را هنوز می بینیم. روسیه با ایران دوست نمیشود. اقای خامنه ای هم با حکومت پوتین هماهنگ است. اگر دشمنی با امریکا و اسرائیل نباشد ولی فقیه و سپاهش دلیل وجودی نخواهند داشت. نیاز به ماجراجویی و دشمن تراشی دارند تا کشور را در حالت فوق العاده نگه دارند و حقوق مردم را پایمال و ملت را سرکوب کنند ، حکومت را حفظ کنند و مشغول غارت باشند. اگر دشمن نباشد خامنه ای چه بگوید و وجود حکومت ضدمردمیش را چگونه توجیه کند؟