ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله پلیس مجارستان به پناهجویان و ورود صدها پناهجو به کرواسی

پلیس مجارستان علیه پناهجویانی که در مرز صربستان در انتظار ورود به خاک مجارستان هستند، گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش به‌کار برد. صدها پناهجو نیز از راه دیگری وارد کرواسی شدند.

پلیس ضدشورش مجارستان روز چهارشنبه ۱۶ سپتامبر / ۲۵ شهریور علیه پناهجویانی که در مرز مجارستان و صربستان در انتظار ورود به خاک مجارستان هستند، گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش به‌کار برد. صدها پناهجو راه دیگری برای رسیدن به کشورهای غربی یافتند. آن‌ها وارد کرواسی شدند.

صدها مأمور پلیس مجارستان با پشتیبانی نیروهای ویژه ضدتروریستی مجهز به زره‌پوش و خودروهای آب‌پاش به پناهجویان حمله کردند.

به‌گزارش رویترز، صدها مأمور پلیس مجارستان با پشتیبانی نیروهای ویژه ضدتروریستی مجهز به زره‌پوش و خودروهای آب‌پاش به جمعیت پناهجویان حاضر در گذرگاه مرزی «روسکه» حمله کردند.

پناهجویانی که مورد هدف پلیس قرار گرفتند در آن سوی سیم‌های خارداری قرار داشتند که مجارستان برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک خود کشیده است.

پلیس مجارستان در بیانیه‌ای پناهجویان را متهم کرده که قصد داشتند از سیم خاردار عبور کنند و رفتار خشونت‌آمیزی داشتند. بر خلاف این نظر پلیس مجارستان، یک مسئول سازمان ملل که در محل حاضر بود گفت به‌نظر نمی‌رسد که پناهجویان قصد داشتند از دیواره ایجاد شده عبور کنند.

یک سخنگوی دولت مجارستان گفت پناهجویان مجهز به چوب و چماق بودند.

خبرنگاران رویترز گفته‌اند چوب و چماقی ندیده‌اند اما تلویزیون مجارستان افرادی را نشان داده که از روی سیم‌های خاردار به سوی پلیس اشیائی پرتاب می‌کردند.

دولت مجارستان روز گذشته سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر / ۲۴ شهریور مرزهای خود را به روی پناهجویان بست و صدها پناهجو در صربستان پشت مرزهای بسته در انتظار ماندند.

پناهجویان پشت سیم‌های خاردار مرز مجارستان و صربستان

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که همزمان با درگیری پلیس مجارستان با پناهجویان، صدها پناهجو موفق شدند راه دیگری بیابند و وارد کرواسی شوند.

کرواسی اعلام کرده که حاضر است هر روز یک‌هزار و ۵۰۰ پناهجو را بپذیرد و در روزهای آینده منتظر چهار هزار پناهجوست.

ظهر روز چهارشنبه قطاری به ظرفیت یک هزار مسافر به سمت «تووارنیک»، شهر مرزی کرواسی با صربستان حرکت کرد تا پناهجویان را به مرکز پذیرش در زاگرب ببرد.

زوران میلانوویچ، نخست‌وزیر کرواسی کمی پیش از این در پارلمان این کشور اطمینان داد که کرواسی حاضر است پناهجویان را «به مقصدی که آرزو دارند بروند؛ آلمان و کشورهای اسکاندیناوی» هدایت کند.

یک پناهجوی جوان پاکستانی به خبرگزاری فرانسه گفت: «مجارستان مرزهای خود را بست و به همین دلیل ما به کرواسی آمدیم. انتخاب دیگری نداشتیم.»

پناهجویان در حالی وارد خاک کرواسی می‌شوند که مین‌گذاری زمین‌های مرزی این کشور از زمان جنگ با صربستان هنوز به‌طور کامل خنثی نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.