ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخریب مخفیانه جنگل ابر و بروز جنگ آب

شرکت آب منطقه‌ای سمنان می‌خواهد با لوله‌گذاری، آب آشامیدنی را از چشمه‌های زرین گل استان گلستان به شاهرود منتقل کند.

شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان «به طور مخفیانه» در حال تخریب بخشی از جنگل ابر برای انتقال آب آشامیدنی از گلستان به شاهرود است. معترضان می‌گویند اگر دولت اجرای این طرح را متوقف نکند، خود جلوی آن را می‌گیرند.

جنگل ابر، قسمتی از قدیمی‌‌ترین جنگل‌های هیرکانی با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر است و در ۵۰ کیلومتری شمال شرق شهر شاهرود و در کنار روستای ابر در استان گلستان قرار دارد.

بر پایه گزارش روزنامه اعتماد، شرکت آب منطقه‌ای سمنان می‌خواهد با لوله‌گذاری، آب آشامیدنی را از چشمه‌های زرین گل استان گلستان به شاهرود منتقل کند.

مرداد امسال گزارش‌هایی در خصوص تخریب جنگل ابر برای انتقال آب منتقل شد که‌‌‌ همان زمان بهزاد انگورج، معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری ایران با «غیرقانونی» خواندن خواهان توقف آن شده بود.

با این حال فعالیت‌ها و تخریب جنگل برای انتقال آب همچنان ادامه دارد. به همین دلیل هفته گذشته شماری از شهروندان شرق استان گلستان که به این انتقال «به‌شدت معترض» بودند، مقابل استانداری گلستان تجمع کردند.

عیسی اسفندیاری، دبیر ستاد مردمی بازگشت چشمه‌های زرین گل گفته که بر پایه مستندات و نقشه‌های انتشار یافته توسط وزارت نیرو و سازمان هوا‌شناسی کشور، استان سمنان «نه ‌تن‌ها به هیچ‌وجه مشکل آب شرب ندارد بلکه در بهترین شرایط کنونی کشور قرار دارد و در مقابل، گلستان جزو چهار استان مرده اول کشور به لحاظ منابع آبی محسوب می‌شود.»

او افزده: «سال‌هاست به ما گفته‌اند شاهرود مشکل آب شرب دارد و جالب است که در بازدید دوستان ما از این شهر مشاهده شد که آب برده شده از گلستان برای گسترش کشاورزی در مناطق پشت بسطام که اصلا مناسب کشت نبوده و تاکنون نیز زراعت در آن‌ها صورت نگرفته مصرف شده، بعد کشاورز گلستانی که سال‌هاست شغلش این بوده باید مزرعه‌اش خشک و زندگی‌اش فلج شود.»

خشکسالی و کم‌آبی سال‌هاست که بخش‌های گسترده‌ای از ایران را فرا گرفته و مقامات نیز همواره از بروز تنش‌های آبی و جنگ آب ابراز نگرانی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.