ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمانو وارد تهران شد

قرار است مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با حسن روحانی و علی اکبر صالحی نیز دیدار کند و ممکن است بعد از ظهر امروز در کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی نیز حضور یابد.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، صبح یکشنبه ۲۹ شهریور برای سفری یک روزه همراه با چهار تن از معاونان خود وارد تهران شد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف گفت‌و‌گو کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، آمانو در اولین دیدار خود با مقامات ایران، با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره کننده و رضا نجفی سفیر دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور داشتند.

قرار است مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز دیدار کند و ممکن است بعد از ظهر امروز در کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی نیز حضور یابد.

این دومین دیدار آمانو با مقامات ایرانی در تهران طی سه ماه گذشته است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی آژانس انرژی اتمی ایران، هدف آمانو از سفر به ایران را «اجرای نقشه راه ایران و آژانس» عنوان کرد.

ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تیرماه سال جاری بر سر «مسائل باقی‌مانده از گذشته و حال» برنامه هسته‌ای ایران با عنوان «نقشه راه» توافق محرمانه‌ای کردند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این گفته بود که تهران دست‌کم تا سال ۲۰۰۳ مظنون به پیشبرد برنامه هسته‌ای خود برای دستیابی به سلاح اتمی بوده است. آژانس برای روشن‌سازی در این زمینه قصد دارد با دانشمندان هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند و به سایت‌ها و مدارکی که می‌توانند در تحقیق در این‌باره یاری رسانند دسترسی یابد.

پیشتر کمالوندی احتمال دیدار آمانو با دانشمندان هسته‌ای ایران را تکذیب کرده بود. آمانو حضورش در این جلسه را مشروط به آن دانسته که این جلسه بدون حضور دوربین‌های تلویزیونی برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.